ثبت ۱۷ وقف قرآنی در هرمزگان
کد خبر: 3796435
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

ثبت ۱۷ وقف قرآنی در هرمزگان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از ثبت ۱۷ وقف جدید در استان هرمزگان خبر داد.

ثبت 17 وقف قرآنی در هرمزگانحجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام رنجبر، رئیس اداره قرآنی اوقاف هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۷ وقف قرآنی در این استان ثبت‌ شده است.
وی افزود: وقف، سنت حسنه‌ای است و زمانی که انسان مال خود را وقف می‌کند، اثرات مثبتی در زندگی مادی و اخروی نصیبش می‌شود.
حجت‌الاسلام رنجبر اظهار کرد: اوقاف، پشتوانه و ظرفیتی برای حفظ و صیانت از حقوق موقوفات است و حوزه کاری آن، به دو بخش مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه، تقسیم می‌شود.
وی با اشاره به انجام مشاوره‌های وقف به واقفان بر اساس نیاز‌های روز جامعه، اظهار کرد: وقف برای امور قرآنی از اولویت‌های وقف است.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان یادآوری کرد: درمجموع موقوفات جدید این استان در سال جاری از ۸۸ وقف جدید ۱۷ مورد وقف با نیت امور قرآنی بوده است.
رئیس اداره امور قرآنی با اشاره به اینکه وقف قرآنی یکی از نیاز‌های ضروری استان است، افزود: نهادینه کردن وقف­های قرآنی، موجبات حل بسیاری از مشکلات فعالان قرآنی استان را فراهم می‌کند.
این مقام مسئول اعلام کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های مشاوره وقف با عنوان ایستگاه «همه واقف باشیم» و مشاوره و جهت‌دهی به خیرین به سمت نیات موردنیاز روز جامعه، زمینه را برای ایجاد وقف‌های جدید فراهم کرده است.
وی در پایان گفت: این موقوفات در شهرستان‌های پارسیان، میناب، بندرلنگه، بستک، رودان و حاجی‌آباد می‌باشد.
انتهای پیام
captcha