زن انقلابی پشتوانه‌ای برای ولایت باشد
کد خبر: 3788039
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

زن انقلابی پشتوانه‌ای برای ولایت باشد

گروه اجتماعی ــ کارشناس مذهبی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: زن انقلابی با سیره فاطمی باید پشتوانه‌ای برای ولایت بوده و همیشه در صحنه حضور داشته باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، محفل انس با قرآن ویژه بانوان با عنوان «اجتماع فاطمیون انقلابی در آیینه قرآن کریم» با حضور قاریان برجسته استان روز گذشته، 16 بهمن‌ماه در اداره امور قرآنی شهرکرد برگزار شد.

این محفل نورانی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط زهرا اسماعیلی، قاری ممتاز استانی آغاز شد و با پخش و همخوانی سرود ملی کشورمان ادامه پیدا کرد.

در ادامه این همایش نفیسه باقری، کارشناس مذهبی به ایراد سخنرانی پرداخت و بعد از تبریک ایام‌الله دهه فجر و تسلیت دهه فاطمیه بیان کرد: امروز انقلاب ما چهل‌ساله شده است که خود عدد چهل دارای نکات و رموزی است مثلاً عدد چهل ‌میان عامه مردم به دوران پختگی معروف است که انقلاب ما به دوران پختگی و ثمره دادن رسیده است و با تمام فراز و نشیب‌های که پشت سر گذاشته است به لطف مادران و جوانان انقلاب ثمر داد و همچنان با قدرت پیش خواهیم رفت.

باقری با بیان حدیثی از حضرت زهرا(س) بحث خود را ادامه داد و گفت: حضرت فاطمه(س) در روایتی می‌فرماید: (اگر به آنچه ما به شما امر کردیم عمل کردید و از آنچه که شما را نهی کردیم دوری کردید شیعیه ما هستید وگرنه شیعه نیستید) پس از این روایت درمی‌یابیم که اگر خواستیم شیعه حضرت و اولادش باشیم باید از اوامرشان اطاعت کنیم و فقط در لسان حضرت را الگو معرفی نکنیم بلکه در عمل هم این امر را نشان دهیم.

وی ادامه داد: در قرآن نیز به اطاعت از اولیاء و رسولش سفارش شده است که امر ولی خدا همان امر خداست. در ترجمه دو آیه از سوره حجرات آمده است که(مقدم بر خدا و رسولش نباشید)، (اگر شما چیزی را بر پیامبر(ص) تحمیل کنید شما به سختی و مشقت می‌افتید) که در آیه دوم نفرموده پیامبر(ص) به سختی می‌افتد بلکه سفارش شده خود شما به سختی می‌افتید زیراکه پیامبر(ص) عصمت دارد و با خدا در ارتباط است و علم ما است که محدود است و نباید چیزی را بر رسولمان تحمیل کنیم.

باقری اظهار کرد: پس اطاعت ما از ائمه(ع) و اولوالامرمان باید در ادامه اطاعت از خداوند باشد و در زمانی‌که ولی فقیه رهبری جامعه را برعهده دارد ما نمی‌توانیم جلوتر ار آن عمل کنیم و بر آن مقدم شویم. خانم حضرت زهرا(س) در منزل مظهر ظهور، مودت و آرامش بود و در بیرون فردی انقلابی و پیرو ولایت بود و در هر دو جبهه خوب می‌درخشید.

این کارشناس مذهبی در رابطه با فدک بیان کرد: در آن زمان جنگ‌هایی بود که اصحاب به همراه پیامبر(ص) در آن شرکت می‌کردند و اگر غنائمی در آن جنگ به دست می‌آمد بین خودشان تقسیم می‌کردند. گاهی نیز بدون اینکه جنگی دربگیرد غنائمی به دست می‌آمد که از آن مسلمانان می‌شد و تصمیم‌گیری درباره آن بر‌عهده رسول خدا بود. باغ فدک نیز یکی از غنائمی بود که بدون جنگ به دست آمد و رسول خدا آن را به حضرت زهرا(س) بخشید.

فرمایشات رهبری در راستای سخن اولیاء است
وی ادامه داد: البته منظور از این بخشش جنبه مالی باغ نبود بلکه بعد سیاسی داشت و از آنجایی‌که حضرت علی(ع) قرار بود زمامدار مملکت اسلامی شود نیاز به پشتوانه‌هایی داشت. علاوه بر پشتوانه سیاسی به پشتوانه اقتصادی و مالی هم نیاز داشت‌ و پیامبر(ص) به همین منظور باغ را به دخترش بخشید تا در واقع پشتوانه‌ای‌ برای حکومت اسلامی حضرت علی(ع) در‌ نظر بگیرد. اکنون نیز وقتی مقام معظم رهبری در سخنانش از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گوید یعنی اینکه ایران پشتوانه مالی، اقتصاد ملی و سرمایه‌های ملی داشته باشد. پس فرمایش حضرت آقا نیز در راستای سخن اولیاء است و رهبری هم همان شیوه حضرت رسول(ص) را پیش گرفته است و هر دو به فکر پشتوانه مالی برای حکومت اسلامی است.

زن انقلابی بصیرت داشته باشد
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اما این سؤال مطرح است که چرا فدک را از حضرت زهرا(س) گرفتند؟ چون می‌ترسیدند که اسلام قدرتمند شود. حضرت زهرا(س) اگر مطالبه فدک کرد به این دلیل بود که از ولایت پشتیبانی کند زیراکه در همه ابعاد کامل بودند. شما نیز به‌عنوان یک زن انقلابی با سیره فاطمی باید پشتوانه‌ایی برای ولایت باشید و همیشه در صحنه باشید منظور از در صحنه بودن حتماً جنگ نیست بلکه منظور این است که بصیرت داشته باشید و علاوه بر یک زن انقلابی مادر و همسری نمونه باشید و فرزندان سالم تربیت کنید که تنها در این شرایط شیعه حضرت زهرا(س) محسوب خواهید شد.

باقری در پایان همه حاضران را به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دعوت و بیان کرد: با نارضایتی‌هایی که در سطح کشور مشاهد می‌کنید کاری نداشته باشید و با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن از اصل انقلاب حمایت کنید.

یادآوری می‌شود، دکلمه‌خوانی توسط دو خردسال به نام‌های نازنین زهرا خلیلی و ثنا قانی، اجرای تواشیح توسط گروه نورالهدی از مؤسسه الشفاء، مسابقه، قرائت قرآن و مداحی توسط فاطمه اسدی مداح و قاری ممتاز استان و قرائت قرآن توسط فاطمه میری حافظ و قاری استان از دیگر برنامه‌های این محفل نورانی بود.

انتهای پیام

captcha