پاسخگویی به 31 هزار پرسش شرعی بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3787124
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

پاسخگویی به 31 هزار پرسش شرعی بانوان در حرم حضرت معصومه(س)

گروه فرهنگی ــ یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایجاد واحدهای پاسخگویی در مکان‌های مختلف ازجمله حرم‌های اهل‌بیت علیه‌السلام است که در همین راستا واحد پاسخ به پرسش‌های شرعی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در فصل پاییز به پرسش‌های شرعی بیش از 31 هزار بانو پاسخ داده است.

پاسخگویی به 31 هزار پرسش شرعی بانوان در حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، در سال‌های اخیر به لطف رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه به بارگاه و حرم‌های اهل‌بیت و امام زادگان و بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی؛ مراکز و واحدهای پاسخگویی شرعی در حرم‌ها و بارگاه‌های اهل‌بیت علیه‌السلام و بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است.
واحد پاسخگویی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سال ۷۵ و در قالب یک نوبت‌کاری (قبل از اذان مغرب) فعالیت خود را آغاز کرده‌است.
در حال حاضر این واحد در قالب ۵ نوبت‌کاری از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب مشغول پاسخگویی به پرسش‌های شرعی، اعتقادی و تصحیح قرائت نماز زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت است.
در بخش پاسخ به پرسش‌های شرعی واحد خواهران در حال حاضر ۱۲۰ استاد پاسخگو به‌صورت افتخاری مشغول پاسخگویی به پرسش‌های بانوان زائر و مجاور آستان مقدس بانوی کرامت هستند.
در بخش پاسخگویی اعتقادی ۲۲ استاد به پرسش‌های بانوان مراجعه‌کننده پاسخ می‌دهند و در بخش تصحیح قرائت نماز ۲۱ استاد مشغول ارائه خدمات فرهنگی در این زمینه به زائران هستند.
در پاییز سال جاری در بخش پاسخگویی به پرسش‌های شرعی ۲۹ هزار نفر، در بخش پاسخگویی به پرسش‌های اعتقادی ۳۱۴ نفر و در بخش تصحیح قرائت نماز ۱۷۰۹ نفر به واحد پاسخگویی خواهران آستان مقدس مراجعه داشته‌اند که این موضوع نشان‌دهنده توسعه شاخصه‌های فرهنگی دینی پس از انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام
captcha