برپایی «خیمه‌های معرفت» در بقاع متبرکه کرمانشاه
کد خبر: 3785925
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

برپایی «خیمه‌های معرفت» در بقاع متبرکه کرمانشاه

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این برنامه در راستای برنامه‌های فجر فاطمی اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام آیت عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نشست خبری تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و یاس نبوی که صبح امروز 10 بهمن‌ماه در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: در طول چهل سال انقلاب در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.
وی افزود: ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند و این برای دشمنان قابل قبول نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به حوزه وقف تا پیش از انقلاب اظهار کرد: در حوزه وقف در آن زمان موقوفات جمع‌آوری شده خارج از نیات واقف به مصرف می‌رسید.
حجت‌الاسلام عباسیان تصریح کرد: به دلیل فرهنگی که در زمان طاغوت در حیطه موقوفات به وجود آمده بود امروز از 52 هزار ملک موقوفه تنها 15 هزار مورد آن سند دار شده و باقی تملیکی ندارد و پس از انقلاب فتوای امام راحل در این خصوص رسیدن موقوفات به جایگاه وقفیه و هزینه شدن آن در جای خود بود.
وی با تشریح برنامه‌های دهه فاطمی به اعزام 40 کاروان مشهد اولی در قالب بیش از 1700 نفر به مشهد مقدس اشاره کرد.
حجت‌الاسلام عباسیان تصریح کرد: هزینه این سفر به عهده اوقاف است و به این منظور افراد متقاضی تا 22 بهمن‌ماه می‌توانند برای نام‌نویسی اقدام کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به برپایی 40 محفل انس با قرآن، ویزیت رایگان، پخش داروی رایگان، برگزاری 40 گفتمان انقلاب و ولایت، غبارروبی گلزار شهدا و برپایی ایستگاه صلواتی در قالب برنامه‌های اجرایی این ایام در استان خبر داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های فجر فاطمی برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه است همچنین 120 روحانی به استان اعزام خواهند شد.
انتهای پیام

captcha