ضرورت تولید محتوای غنی در فضای مجازی/ خود را برای مقابله با توطئه‌ها آماده کنیم
کد خبر: 3785904
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

ضرورت تولید محتوای غنی در فضای مجازی/ خود را برای مقابله با توطئه‌ها آماده کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: امروزه فضای مجازی در کنار آفاتی که دارد می‌تواند زمینه‌ای برای تولید محتوا نیز باشد؛ لذا باید در مقابل محتوای مخرب آن محتوایی غنی ایجاد و ارائه کرد.

ولایت فقیه ضمانت انقلاب اسلامی/ تولید محتوای غنی در فضای مجازی ضروری استبه گزارش ایکنا از قزوین، همایش «فجرآفرینان فاطمی» با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری امام‌جمعه وقت قم، عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار، ائمه جمعه و جماعت، مبلغین و مبلغات پیش از ظهر امروز، ۱۰ بهمن در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری امام‌ جمعه موقت قم، در این مراسم با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: دشمن به‌شدت از انقلاب اسلامی در هراس است؛ لذا به دنبال ایجاد موانعی در مسیر حرکت آن بوده و است.
وی افزود: روحانیون و مبلغان و مبلغات نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی دارند و باید در چهل‌سالگی انقلاب نیز این رویکرد و نقش را پررنگ‌تر از همیشه ادامه دهند.
آیت‌الله بوشهری تصریح کرد: در طول تاریخ پرفرازونشیب، همواره دو جبهه روبروی هم قرار گرفته‌اند که یک جبهه ایمان که در آن مؤمنان در راه خدا حرکتشان استوار است و برای تحکیم و استواری دین الهی تلاش می‌کنند و جبهه دوم که جبهه کفر است و در آن برای شکست اندیشه‌ها و باورهای دینی و در راستای تثبیت طاغوت گام برمی‌دارند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: امروز در آستانه چهل‌سالگی هستیم باید بدانیم که انقلاب ما به سن بلوغ رسیده و دشمن تازه با شناخت راه و سیره انقلاب و نقش و جایگاه روحانیت در تلاش است تا از طرق مختلف جلوی آن را بگیرد چنان چه در طول عمر 40 ساله انقلاب حتی یک روز هم فرصت راحت نفس کشیدن را به ما نداد.
این مسئول با بیان اینکه باید خود را برای مقابله با توطئه‌ها آماده کنیم، گفت: در جاده انقلاب شاهد موانع بسیاری بوده‌ایم اما انقلاب موانع را آرام‌آرام برداشته و در مسیر خود حرکت می‌کند.
وی عنوان کرد: نهضت‌های مختلفی در طول تاریخ کشورمان رخ‌ داده که در برخی از آن‌ها روحانیت تا مرز پیروزی پیش رفته اما بعدازآن کار را به دست دیگران سپرده که همین امر موجب به نتیجه نرسیدن آن نهضت‌ها شده است.
این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در انقلاب اسلامی روحانیت در امور مختلف حاضر بوده و نگذاشته رگه‌های مشروطه در انقلاب اسلامی هم دیده شود؛ لذا امام راحل اجازه دادند روحانیت در صحنه اجرا وارد شود.
وی یادآور شد: امام راحل به مسئولان آن زمان تأکید کرد با برپایی همه‌پرسی نشان دهند که مردم همراه انقلاب هستند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه اگر سایه ولایت فقیه نبود دشمن در انقلاب رخنه می کرد، ادامه داد: ضمانت انقلاب ما ولایت فقیه است‌؛ عظمت رهبر معظم انقلاب چنان است که به اقرار کارشناسان و مسئولان دیگر کشورها ایشان از جمله هوشمندترین رهبران جهان هستند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب پیوند سیاست و دین را نشان می‌دهد، اضافه کرد: احیای ارزش‌های فراموش شده، احیای هویت مردم و ایجاد استقلال در کشور را می‌توان از دستاوردهای انقلاب نام برد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکلات معیشتی مردم غم جان‌کاهی برای روحانیت است، ادامه داد: از همین جا اعلام می‌کنم خیلی از این مسائل با سرانگشت تدبیر قابل حل است و مسئولان باید پای کار بیایند.
این مسئول تصریح کرد: امروزه فضای مجازی در کنار آفاتی که دارد می‌تواند بستری برای تولید محتوا نیز باشد؛ لذا باید در مقابل محتوای مخرب آن محتوایی غنی ایجاد و ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه ملت از مسئولان انتظار دارند تا ارزش‌های معنوی انقلاب را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت علی(ع) اهمیت ندادن به کارهای اصلی و اساسی نظام، پرداختن به فروع و حاشیه، پست دادن به کسانی که شایسته نیستند و به حاشیه راندن کسانی که شایسته هستند ۴ آفت دولت‌ها و انقلاب هاست.
امام‌ جمعه موقت قم در پایان یادآور شد: باید افرادی که شایستگی دارند را در پست و مناصب گمارده شوند تا گرفتاری‌ها و مشکلات جامعه حل شود.

captcha