تجهیز کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌های لرستان به منابع اطلاعاتی کارآمد
کد خبر: 3776859
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

تجهیز کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌های لرستان به منابع اطلاعاتی کارآمد

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با تأکید بر لزوم ترویج کتابخوانی بین مددجویان، گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و تجهیز کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌ها به منابع اطلاعاتی مفید و کارآمد مورد توجه باشد.

ی

به گزارش ایکنا از لرستان، نشست جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان لرستان امروز، نهم دی با مسئولان اداره‌کل زندان‌های لرستان، با هدف برنامه‌ریزی جهت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی مشترک با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، ناهید پرویز پور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان، زهرا نظری، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، سعید نظری، معاون اداره‌کل زندان‌ها و اشرف بهلولی، رئیس کانون اصلاح و تربیت استان لرستان برگزار شد.
فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این نشست، از اهتمام مسئولان زندان‌های لرستان نسبت به اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی میان زندانیان تشکر کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی در راستای تحقق رسالت خود مبنی‌بر گسترش و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان آحاد مختلف مردم جامعه، نگاه ویژه‌ای به ارائه خدمات کتابخانه‌ای میان مددجویان زندان دارد.
وی بازدید و رسیدگی به کتابخانه‌های مشارکتی در زندان‌های استان را از جمله برنامه‌های این اداره‌کل دانست و افزود: درصدد هستیم با تجهیز کتابخانه‌های مشارکتی و انجام سایر برنامه‌های فرهنگی میان زندانیان، به بهبود وضعیت مطالعه و کتابخوانی در زندان‌های استان کمک کنیم.
طهماسبی همچنین بر انجام برنامه‌های فرهنگی جهت مهارت‌آموزی و توانمندسازی مددجویان زندان تأکید کرد و ادامه داد: باید به این قشر از جامعه که بسیاری از آن‌ها ناخواسته و از روی عدم آگاهی و معلومات در زندان به سر می‌برند، توجه بیشتری داشته باشیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به استقبال خوب و مشارکت گسترده زندانیان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اشاره کرد و بر لزوم تداوم فعالیت‌های فرهنگی مشترک با اداره‌کل زندان‌های استان به‌ویژه در برگزاری برنامه‌های مربوط ایام‌الله دهه فجر در استان تأکید کرد.
یادآور می‏‌شود، انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، تجهیز کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌ها به منابع اطلاعاتی مفید و کارآمد و مشارکت و همکاری اداره‌کل زندان‌ها در برگزاری برنامه‌های فرهنگی دهه فجر از دیگر مواردی بود که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت

انتهای پیام

captcha