اعلام فراخوان ششمین جشنواره سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» در کردستان
کد خبر: 3766931
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

اعلام فراخوان ششمین جشنواره سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» در کردستان

گروه فرهنگی- فراخوان بخش هنرهای تجسمی ششمین جشنواره سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» در رشته‌های خوشنویسی، کاریکاتور، تصویرسازی و نقاشی اعلام شد.

اعلام فراخوان ششمین جشنواره سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» در کردستان

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: به منظور اشاعه و فرهنگ‌سازی هر چه بهتر سنت حسنه وقف و خلق آثار ماندگار هنری، سازمان اوقاف و امور خیریه ششمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف را برگزار می کند.
وی افزود: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، بخش هنرهای تجسمی را در چهار رشته، خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور و تصویرسازی برگزار می کند.
حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه تبلیغ درحوزه دین وارزشهای اسلامی که یک رکن اساسی در فرآیند هویت‌سازی جامعه اسلامی است، بیان کرد: برای نمایان شدن زیبایی‌های ارزشهای اسلامی بر همگان باید از قالب و و روش های مختلف به ویژه هنر کمک گرفت.
وی عنوان کرد: هنر می‌تواند بهترین وسیله برای ترویج و اشاعه ارزش‌های والای دینی وانسانی باشد، دراین راستا و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ وقف، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری و تولید آثار فاخر، ششمین جشنواره سراسری فرهنگی ـ هنری «وقف چشمه همیشه جاری» برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به موضوعات این جشنواره اشاره و عنوان کرد: وقف به عنوان بهترین شکل امر خیر، وقف به عنوان مصداق بارز نیکوکاری و احسان، وظیفه همگانی در حفاظت و حراست از موقوفات، وقف و تعالی جامعه اسلامی، خدمات وقف به مردم، وقف و پیشرفت علم و فن‌آوری، فرهنگ‌سازی وقف مشارکتی و وقف خرد، نقد بر موقوفه خواری، کمک موقوفات به حل نیازمندی‌های جامعه، وقف و قرآن، وقف و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای این جشنواره است.
وی با اشاره به زمان شروع ثبت‌نام و مهلت پذیرش آثار اعلام کرد: از زمان اعلام فراخوان جشنواره حداکثر تا ۲۰ بهمن ماه علاقمنداتن فرصت دارند تا در این جشنواره ثبت نام کنند ضمنا مراسم اختتامیه و اهدای جوایز متعاقبا اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام نوروزی یادآور شد: علاقمندان می توانند آثار خود را دبیرخانه جشنواره واقع درسنندج، بلوار جانبازان ابتدای سایت اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان معاونت فرهنگی و اجتماعی و یا آدرس ایمیل ghaf.kordestan@gmail.com ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha