لزوم استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال مفاهیم دینی
کد خبر: 3760103
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

لزوم استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال مفاهیم دینی

گروه فرهنگی - رئیس حوزه علمیه استان قزوین گفت: بازی‌های رایانه‌ای امروزه در زندگی کودکان نقش مهمی دارند و ما می‌توانیم با استفاده از این بازی‌ها آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی را به کودکان آموزش دهیم، بازی رایانه‌ای قسمتی از فضای دیجیتال است که بسیار مهم و دارای جذابیت است.

لزوم استفاده از فضای بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال مفاهیم دینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس حوزه علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، تصریح کرد: ما از نظر محتوای دینی در همه زمینه‌ها غنی هستیم و کمبود محتوایی وجود ندارد، آموزه‌ها و سیاست‌های کلی در دین اسلام به‌خصوص در کلمات و روایات امام رضا(ع) بیان‌ شده است.
وی افزود: ما اعتقاد داریم که دین اسلام کامل‌ترین دین است که اگر این اعتقاد را قبول کنیم باید بپذیریم که از لحاظ محتوا مشکلی نداریم، در این میان آن چیزی که بسیار مهم است بهره‌برداری از این محتوا طبق نیاز روز جامعه است.
رئیس حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره محتوای دیجیتال رضوی، اظهار کرد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها می‌تواند در این زمینه مؤثر باشند به‌طوری‌که با استفاده از هنر و زبان روز می‌توان روایات و تعلیمات دینی را به افراد آموزش داد.
وی تأکید کرد: دوره‌های زمانی با هم فرق دارند و ما باید بتوانیم محتوای غنی و کاملی که در اختیار داریم را با در نظر گرفتن زمانه و زبان مخاطب امروز به آن‌ها عرضه کنیم، کودکی که در این زمانه زندگی می‌کند دارای زبان خاصی است که باید بتوانیم آن را درک و آموزه‌های دینی را هنرمندانه برایش بیان کنیم.
عباسی بیان کرد: بازی‌های رایانه‌ای امروزه در زندگی کودکان نقش مهمی دارند و ما می‌توانیم با استفاده از این بازی‌ها آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی را به کودکان آموزش دهیم، بازی رایانه‌ای قسمتی از فضای دیجیتال است که بسیار مهم و دارای جذابیت است.
وی افزود: کودکان محتوای بازی‌های رایانه‌ای را می‌پذیرند و با آن زندگی می‌کنند؛ امروزه کودکان و نوجوانان با وسایل دیجیتالی زندگی می‌کنند، اگر ما از محتوای دینی و آموزه‌های امام رضا(ع) در این فضا استفاده نکنیم بیگانگان این فضا را پر می‌کنند.
رئیس حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اگر ما فضا را خالی بگذاریم دیگر تربیت فرزندانمان دست ما نخواهد بود، ما می‌توانیم آموزه‌های موجود مانند خداشناسی، امامت، ولایت، غیرت، جهاد، جوانمردی، روابط اجتماعی، رابطه با پدر و مادر، حکومت، شهدا، مبارزه با مستکبرین را در قالب فضای مجازی و دیجیتال مطرح کنیم.
وی یادآور شد: در داوری جشنواره باید دقت بیشتری شود تا افکاری که ناب نیستند وارد نشوند، اگر در بازی‌های رایانه‌ای محتوا غربی باشد به مقصد نخواهیم رسید، در این زمینه باید دانشمندان به‌روز را دعوت کنند تا بر محتواهای ارسالی به جشنواره نظارت کنند تا برگزاری جشنواره به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

انتهای پیام

captcha