دانشگاه علمی کاربردی متعهد به توسعه آموزش مهارتی در موضوعات قرآنی است
کد خبر: 3754422
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

دانشگاه علمی کاربردی متعهد به توسعه آموزش مهارتی در موضوعات قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه به عنوان متولی آموزش مهارتی، متعهد به توسعه و تعمیق این شیوه آموزشی و به کارگیری آن در موضوعات قرآنی و دینی در جهت حل مشکلات جامعه است.

دانشگاه علمی کاربردی متعهد به توسعه آموزش مهارتی در موضوعات قرآنی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، محمدحسین امید در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی که امروز سه‌شنبه 17 مهرماه در تالار اهلالبیت(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه قرآن و عترت در دانشگاه علمی کاربردی در حال انجام است، ولی متأسفانه در حوزه عترت نتوانسته‌ایم فعالیت خاصی انجام دهیم.
وی افزود: با توجه به رسالت و روش آموزشی دانشگاه علمی کاربردی، قصد داریم در حوزه قرآن و عترت نیز کاربردی عمل کنیم و حتی در واحدهای درسی و دروس مرتبط با معارف به صورت اختصاصی و موضوعی به این حوزه بپردازیم. در این دانشگاه، 100 رشته در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر تدریس میشود که قرآن نیز در هر چهار حوزه حرف برای گفتن دارد؛ بنابراین تلاش می‌کنیم تا به صورت کاربردی و عملی وارد این حوزه شده و در جشنواره‌ها نیز جنبه‌های کاربردی را با توجه به رسالت، توانمندی‌ها و اقتضائات دانشگاه لحاظ کنیم، البته تاکنون کمتر توفیق داشته‌ایم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: جشنواره‌های قرآنی زیادی در کشور برگزار می‌شود که همه آنها خوب و لازم است، ولی ما تلاش می‌کنیم به جشنواره قرآن و عترت رنگ و بوی علمی کاربردی بدهیم که تحقق این امر به دست رؤسای واحدهای استانی، نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری و دانشجویان این دانشگاه امکان‌پذیر است.
مشکلات جامعه با بازگشت به قرآن قابل حل است
امید تصریح کرد: مشکلات جامعه در هر عصر و زمانی با بازگشت به قرآن و تبعیت از آموزه‌های آن قابل حل است و اینکه در کشور اسلامی ما از نسخه‌های غیر قرآنی بیشتر تبعیت می‌شود، ناشی از فقدان شناخت دقیق و عدم ایمان به قرآن است. اگرچه ورود به مباحث کلان به عهده و در توان ما نیست، ولی می‌توانیم برای به کارگیری نسخه‌های قرآن و سفارشات اهلبیت(ع) در جامعه، طرح و پیشنهاد ارائه دهیم که این مهم در دانشگاه جامع علمی کاربردی بهتر، سریعتر و بیشتر قابلیت اجرا دارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته از زمانی که توسعه رشته‌های معارفی را در دانشگاه علمی کاربردی در دستورکار قرار دادیم، یکی از موضوعاتی که به آن پرداختیم، علوم دینی بود. جالب است بدانید که آقای قرائتی در گزارش خود به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادند که موضوعات دینی به شیوه دانشگاه علمی کاربردی آموزش داده شود و رهبری نیز به رؤسای حوزه‌های علمیه دستور دادند که این پیشنهاد را جدی بگیرند. وقتی این شیوه آموزشی اینقدر مورد استقبال قرار می‌گیرد، بدیهی است که دانشگاه علمی کاربردی به عنوان متولی آموزش مهارتی، متعهد به توسعه و تعمیق این شیوه آموزشی و به کارگیری آن در موضوعات قرآنی و دینی در جهت حل مشکلات جامعه است.
دانشگاه علمی کاربردی به ایده‌های فرهنگی و اجتماعی پاسخ مثبت می‌دهد
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در مسیر حرکت خود برنامه محوری توسعه کیفی آموزش‌های علمی کاربردی را دنبال می‌کند و تاکنون به خوبی پیش رفته است. در سال جاری به دلیل تغییر نظام آموزشی با یک وقفه در پذیرش دانشجو مواجهیم و فعالیت اصلی ما از سال آینده آغاز می‌شود. طبق برنامه ششم توسعه، 30 درصد از دانشجویان کشور باید آموزش‌های مهارتی ببینند که این رقم در حال حاضر کمتر از 15 درصد است و دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی دارد تا تمام این 30 درصد را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه توسعه برنامه‌های دانشگاه بدون توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی امکانپذیر نیست، افزود: معتقدیم در کنار فعالیت‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی نظیر جشنواره‌های قرآنی و هنری باید با قدرت و قوت پیگیری و اجرا شود و در این زمینه، دانشگاه علمی کاربردی هیچ مضایقه‌ای ندارد و به هر ایدهای که قابل اجرا، تأثیرگذار و هدفمند باشد، پاسخ مثبت می‌دهد.
انتهای پیام

captcha