استفاده از آب شرب در کارواش‌های یاسوج
کد خبر: 3743824
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

استفاده از آب شرب در کارواش‌های یاسوج

گروه اجتماعی ـ معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی‌های میدانی برای تغییر آب مصرفی کارواش‌های شهر یاسوج از آب شرب به آب غیر شرب صورت می‌گیرد.

استفاده از آب شرب در کارواش‌های یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، رسول فرهادی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 12 شهریورماه در نشست هم اندیشی گفت‌وگوی آب با محوریت پروژه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش مدیریت منابع آب استان با رسانه‌ها، اظهار کرد: ‌در راستای تغییر آب مصرفی کارواش‌ها به غیر شرب، جلسات متعددی برگزار شده است و بهره گیری از منابع آب غیر شرب با بکارگیری مخزن در کارواش‌ها و تعیین منطقه برای برداشت آب در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی‌ها در استان، افزود: در شهر سی سخت که چاه تامین آبی وجود ندارد و از پرآب ترین مناطق استان نیز محسوب می شود اما آب برخی از چشمه‌های آن خشک شده و چشمه میشی نیز کم آب شده است و بر همین محور نمی‌توان مشکلات آبی را تنها منحصر به مباحث چاه‌های آب دانست و نقش کم بارشی در این محور محسوس است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بر هدفگذاری اصلاح الگوی مصرف، بهبود راندمان حوزه آب، تغییر نگاه در بکارگیری ظرفیت‌های آبی و توسعه زیرساختی و فرهنگی در حوزه آب تاکید و عنوان کرد: باید ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده اقدامات اصولی و مناسب در حوزه آبی استان انجام شود تا از بروز بحران جلوگیری شود.
فرهادی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح الگوی مصرف شهری آب، تصریح کرد: با وجود اینکه وظیفه آب منطقه ای نبوده است رایزنی‌ها و مکاتبات با دستگاه متولی برای تفکیک آب شرب و آب آبیاری فضای سبز مناطق مختلف شهر یاسوج انجام شد.
وی ادامه داد: در حوزه کشت‌های پرمصرف مانند برنج نیز با توجه به اطلاعات دستگاه‌های کشوری ممنوعیت کشت این محصول با تبیین وضعیت براساس اطلاعات احصا شده انجام شد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد همچنین از کاهش ۷۰ درصدی کشت برنج در منطقه چیتاب خبر داد و عنوان کرد: با تعامل و همکاری مناسب در این بخش اقدامات کنترلی محقق شد، امسال با وجود کمبود آب در برخی مناطق استان از جمله محدوده رودخانه بشار یاسوج افزایش سطح زیرکشت برنج را داشته ایم.
فرهادی توسعه ظرفیت‌های نگهداری آب در استان را ضروری دانست و بیان کرد: احداث سد تنگ سرخ کمک فراوانی به رفع مشکلات آبی و تامین آب پایدار بخش‌های مختلفی از استان می کند. ‌کنترل روان آب‌های استان نیز نقش مؤثری در مدیریت منابع آبی دارد.
وی با اشاره به وضعیت احداث سد پراشکفت بویراحمد، تاکید کرد: مطالعات این سد انجام شده است و اگر هزینه‌های آب بندی و مخزن قابل توجیه بود انجام می‌شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر نقش فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف آب در استان، نقش رسانه‌ها در تحقق این مهم را محسوس اعلام کرد.

captcha