دولتمردان برنامه‌های خود را با سیره علوی تطابق دهند
کد خبر: 3738334
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶

دولتمردان برنامه‌های خود را با سیره علوی تطابق دهند

گروه فرهنگی ـ مسئول دفتر نماینده، ولی فقیه در لرستان، امام علی(ع) را الگوی عبادت، بندگی و مدیریتی و یک الگوی همه‌جانبه خواند و افزود: دولتمردان برنامه‌های خود را با سیره علوی تطابق دهند.

دولتمردان برنامه‌های خود را با سیره علوی تطابق دهند

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمد مومنی‌زاده، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، عصر دوشنبه، ۲۲مرداد در جلسه ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در استان که با حضور اعضای بنیاد بین‌المللی غدیر استان و در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بنابر حدیث امام صادق(ع) اگر خداوند علی(ع) را خلق نمی‌کرد در کره زمین همتایی برای زهرا(ی) نبود و خداوند این فرشتگانی به ظاهر انسان را برای همدیگر خلق کرده است.
وی با اشاره به اتفاقات دهه امامت و ولایت یا از عید قربان تا عید غدیر، خاطرنشان کرد: نهم ذی‌الحجه روز عرفه و دهم آن عید قربان است.
مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در دهم ذی‌الحجه حدیث ثقلین بیان شده و نماد امامت به امام علی(ع) در این روز صورت گرفته است، اضافه کرد: ۱۳ ذی‌‌الحجه دادن لقب امیرالمومنین به امام علی(ع) بود این در حالی‌است که در ۱۴ ذی‌الحجه بخشش فدک به حضرت زهرا(س) و پانزدهم این ماه شق‌القمر اتفاق می‌افتد.
مومنی ۱۷ ذی‌‌الحجه را روز نزول آیه تبلیغ بر پیامبر اسلام ذکر کرد و ادامه داد: ۱۸ ذی.الحجه علاوه‌بر غدیرخم، روز نصب جانشینی انبیا بوده است کمااینکه در این روز کشتی نوح بر کره زمین استقرار یافته است.

معرفی امام علی(ع) به‌عنوان یک الگوی همه‌جانبه
رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در دهه امامت و ولایت اتفاقات مهم تاریخی رخ داده است، اضافه کرد: لذا تلاش ما در نشر سیره علوی بیشتر شود چراکه دشمن این الگوی وحدت را به‌عنوان الگوی تفرقه معرفی می‌کند لذا باید همه نسبت به ترویج غدیر موظف باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر به وجود منابع غنی در این راستا اشاره و افزود: امام علی(ع) به‌عنوان یک الگوی همه‌جانبه معرفی شود کمااینکه آن حضرت الگوی عبادت و بندگی است.
مومنی تصریح کرد: دولتمردان برنامه‌های خود را با سیره علوی تطبیق دهند لذا امام علی(ع) الگوی بزرگ مدیریتی است.

انتهای پیام

captcha