برداشت‌هایی از سوره علق در «انسان در پویه تاریخ»
کد خبر: 3737394
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

برداشت‌هایی از سوره علق در «انسان در پویه تاریخ»

گروه ادب ــ کتاب «انسان در پویه تاریخ» عنوان اثری از سیدمجتبی حسینی و برداشت‌هایی از سوره علق است که انتشارات کتاب نیستان آن را به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «انسان در پویه تاریخ» عنوان اثری از سید مجتبی حسینی است که به کوشش انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است. این اثر برداشت‌هایی از سوره علق است.

فهرست مطالب این کتاب به آن صورت است که در کنار هر یک عنوان، آیه‌ای از این سوره جای گرفته است. نظام رشد یابنده هستی،‌ جلوه‌ای از انسان‌شناسی اسلام، انسان و شناخت، جوهره انسان، حرکت و تحول جهان و انسان، به سوی او، علاج طغیان،‌ عملکرد طغیان،‌ جبهه‌بندی انسان‌ها و ... از جمله عناوین این فهرست به شمار می‌روند.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «در این نوشتار بر آن هستیم تا به مقدار وسع خود به تکلیف خود که تدبر در قرآن و رهنمود گرفتن از آن است عمل کنیم. البته ادعای تفسیر قرآن را نداریم و این اثر را به همین دلیل «برداشت‌هایی از سوره علق» نام گذاشته‌ایم که اگر توفیق رفیق باشد،‌ این سیر درباره سوره‌های دیگر ادامه خواهد یافت. این نوشته ابتدا در سال 62 به صورت پاورقی در روزنامه اطلاعات و پس از آن در سال 67 به صورت مجموعه چاپ شده و اینک به صورتی که پیش رو است منتشر می‌شود.»

در پشت جلد کتاب آمده است: «قرآن فقط کتاب مردگان، کتاب تشریفات و مراسم نیست، بلکه کتاب زندگان،‌ کتاب هدایت به سوی زندگی ایده‌آل،‌ پابرجا و استوار است. خواندن قرآن ثواب و اجر دارد و تاثیر، اما کیست که نداند یک مهم،‌ عمل به آن و نیز کشف ضابطه‌ها،‌ قانون‌ها و رهنمودهای الهی آن در راستای حل مسائل مختلف و ابعاد گوناگون زندگی است؟»

این اثر در 2200 نسخه و در 156 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha