سیستان‌وبلوچستان ۵۰ موقوفه قرآنی دارد
کد خبر: 3727571
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

سیستان‌وبلوچستان ۵۰ موقوفه قرآنی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی - رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۵۰ موقوفه قرآنی دارای پرونده در اوقاف استان ثبت شده، اما تنها تعداد انگشت‌شماری در حال فعالیت هستند.

سیستان‌وبلوچستان 50 موقوفه قرآنی دارد

مرتضی کوچکی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: در حال حاضر 50 موقوفه قرآنی دارای پرونده در اوقاف استان ثبت شده، اما تنها تعداد انگشت‌شماری در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: علی‌رغم نیاز شدیدی که نسبت به وقف قرآنی در استان وجود دارد، بسیاری از این موقوفات به‌صورت زمین هستند، بنابراین نیاز به واقف و سرمایه‌گذارانی داریم که این موقوفات را به بهره‌برداری برسانند.
کوچکی با اشاره به اینکه سهم موقوفات با نیات مرتبط با قرآن تنها یک درصد است، افزود: مدیریت اوقاف استان همچنین به دنبال آن است که توجه خیرین را در خصوص احیا و ساخت و ساز این موقوفات که بیشتر به صورت زمین مسکونی و تجاری است، جلب کند.
رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف استان نیز در زمینه ایجاد موقوفات قرآنی تلاش بسیار خوبی دارد و امیدواریم با فعالیت انجمن یاوران وقف قرآنی، برپایی نمایشگاه‌های تبلیغی، پایگاه‌های قرآنی بقاع متبرکه و مشاورین وقف استان شاهد رشد وقف قرآنی در استان باشیم.

انتهای پیام

captcha