جشن کتاب در استان بوشهر/ تجهیز مساجد بخش آبدان به کتابخانه
کد خبر: 3726643
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

جشن کتاب در استان بوشهر/ تجهیز مساجد بخش آبدان به کتابخانه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسه بشرا گفت: این مؤسسه شهرستان دیّر با همکاری مؤسسات قرآنی بخش آبدان از جمله کانون فرهنگی شمیم ولایت، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دیّر، برنامه جشن اهدای کتاب را برگزار می‌کند.

جشن کتاب در استان بوشهر/تجهیز مساجد بخش آبدان بوشهر به کتابخانه مذهبی

رضا محمدی، مدیرعامل مؤسسه بشرا، شهرستان دیّر استان بوشهر در رابطه با برنامه جشن اهدای کتاب در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: این مؤسسه به همراه کانون فرهنگی شمیم ولایت، وابسته به سازمان تبلیغات شهرستان دیّر، برنامه جشن اهدای کتاب را برگزار می‌کند.

محمدی بیان کرد: از آغاز این طرح، حدود 10 سال می‌گذرد که در این زمان کتابخانه سه مسجد استان بوشهر از جمله مسجد شهدای گمنام، مسجد عمار بن یاسر و پایگاه‌های بسیج شهر آبدان راه‌اندازی شده است و این مساجد تا به حال به امکاناتی نظیر کامپیوتر، میز و صندلی مجهز شدند و به هر مسجد، بسته به جمعیت منطقه و یا استقبال جوانان محل از کتابخانه تعداد هزار جلد کتاب و یا کمتر اهداء شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح تا به حال، حدود پنج هزار جلد کتاب به این سه مسجد اهداء شده‌ است و قصد داریم با کمک خیرین و انتشاراتی‌ها مابقی مساجد بخش آبدان و یا حتی کل استان بوشهر را نیز مجهز به کتابخانه کنیم.

مدیرعامل مؤسسه بشرا اظهار کرد: طی آخرین اهدایی که سه روز گذشته صورت گرفت، تعداد 3500 جلد کتاب مذهبی، تعدادی مفاتیح‌الجنان و نهج‌البلاغه به سه مسجد مذکور و 30 جلد کتاب به شهرستان دشتی، بخش کاکی، اهداء شد.

محمدی در رابطه با اهداکنندگان کتب تصریح کرد: در بخش آبدان کتب مذهبی و حتی در مساجد قرآن و مفاتیح بسیار کم بود که به درخواست هیئت امنای مساجد به دنبال رفع این کمبودها رفتیم. با برخی از انتشاراتی‌های استان قم و تهران و همچنین دفاتر برخی از مراجع عظام تقلید از جمله آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مکاتبه کردیم که در طول سال چند باری کتب مذهبی، مفاتیح‌الجنان، قرآن و نهج‌البلاغه برایمان ارسال می‌کنند که اوج آن در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و هرساله تعدادی قرآن جیبی و مفاتیح به مؤسسه ما اهداء می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه بشرا بیان کرد: تعداد این اهدائی‌ها متغییر است، اما در مجموع در طول سال حدود هفت بار کتاب هدیه می‌گیریم. در حال حاضر نیز معاونت قرآن استان بوشهر، حواله‌ای به مؤسسه داده است که درحال پیگیری هستیم.

وی هدف از اجرای این طرح را پر کردن اوقات فراغت جوانان بیان کرد و گفت: مسجد محلی است که عموم مردم در آنجا رفت و آمد دارند و بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی و تقویت سبک زندگی اسلامی است که بهترین روش برای رسیدن به این هدف کتاب و کتاب‌خوانی است. بنابر این ما ‌برای تشویق جوانان و خردسالان به مسجد بخشی از مساجد را به عنوان کتابخانه در نظر گرفتیم که کتب مذهبی را در اختیار نمازگزاران قرار می‌دهد. همچنین مسابقات نقاشی برای کودکان برگزار می‌کنیم تا آنان نیز به کتابخانه و هم به مساجد جذب شوند و اوقات فراغت خود را با کتاب پر کنند.

مدیرعامل مؤسسه بشرا افزود: همچنین در مکان‌هایی که کتابخانه احداث شده است، کلاس‌های ترم تابستان از جمله حفظ قرآن نیز برقرار است.

محمدی در رابطه با استقبال مردم از کتابخانه‌های مساجد گفت: علاقه جوانان به کتاب و کتاب‌خوانی در منطقه ما نسبت به مناطق دیگر استان بوشهر بیشتر است و از کتابخانه‌های مساجد استقبال خوبی شده است و همین امر ما را مصمم در ادامه راه و مجهز کردن کلیه مساجد شهر به کتابخانه کرده است.

انتهای پیام

captcha