توسعه ورزش و فضای بانشاط؛ راهکارهای مقابله با آسیب‌های دوره نوجوانی
کد خبر: 3706633
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

توسعه ورزش و فضای بانشاط؛ راهکارهای مقابله با آسیب‌های دوره نوجوانی

گروه اجتماعی- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی فراوانی در کمین نوجوانان است، ادامه داد: توسعه ورزش و ایجاد فضای شاد و بانشاط راهکارهای مقابله با آسیب‌های دوره نوجوانی هستند.

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، روز سه‌‌شنبه در جشنواره جوان سالم آموزش و پرورش لرستان، ضمن تبریک ماه شعبان اظهارکرد: ارائه برنامه‌های سالم در کنار توجه به مباحث علمی به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و سلامت جوانان کمک می‌کند.
وی با بیان این‌که دوره نوجوانی یک دوره گذار از کودکی است، تصریح کرد: در دوران کودکی عمده احتیاجات کودکان توسط والدین برطرف می‌شود و دوره بعد از کودکی انسان به مرحله رسیدن به استقلال می‌رسد.
خجسته‌پور با بیان این‌که دوره نوجوانی نیمه‌ای از کودکی و نیمه‌ای از بزرگسالی است، اضافه کرد: دوران نوجوانی با مخاطراتی همراه است و اگر والدین و معلمان نظارت نکنند چه بسا این نوجوان به مسیرهای انحرافی کشیده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: دوران نوجوانی رفتار والدین و مربیان باید بسیار با مراقبت صورت پذیرد و باید در این دوران هم بتوانیم اعتماد به نفس را در او تقویت کنیم و هم نوجوان را از آسیب‌های اجتماعی مصون سازیم.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت روحیات نوجوانان برشمرد و خاطرنشان کرد: هر ساله این جشنواره‌ها بهتر از سنوات گذشته برگزار می‌شود.
خجسته‌پور با بیان این‌که امروزه راه ورود نوجوانان به راه پرخطر آسیب‌های اجتماعی فراهم است، بر نظارت مستمر آنان تاکید و تصریح کرد: یکی‌از راه‌های مراقبت از نوجوانان این است که ابزارهای لازم و سالم جایگزین را برای آسیب‌های اجتماعی تهیه کنیم.
وی یکی‌از این ابزارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را توسعه ورزش دانست و گفت: لرستان در حوزه ورزش‌های قهرمانی خوش درخشیده است، این در حالی است که در کنار ورزش قهرمانی ورزش همگانی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.
خجسته‌پور یکی دیگر از ابزارهای جایگزین برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را ایجاد فضای شاد و بانشاط دانست و افزود: برنامه‌های شاد و بانشاط در سطح مدارس گسترش یابد.

استفاده از ظرفیت سمن‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌هایی متناسب با سن نوجوانان در حوزه‌های علمی، ورزشی، هنری و موسیقی طراحی و ارائه دهیم تا نوجوان به جای اینکه به‌طرف آسیب‎ها برود به سمت این برنامه‌های متنوع و تأثیرگذار هدایت شود، در راستای مقابله با آسیب‌ها از ظرفیت سمن‌ها غافل نشویم.
وی با بیان این‌که تیم اجتماعی و مدیریت ارشد استان به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای استان به‌ویژه خرم‌آباد است، عنوان کرد: وقتی بر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای تأکید داریم در میان این مناطق مدارس و خانواده‌ها با فرزندانشان هم وجود دارند.

 

انتهای پیام

captcha