معرفی ویژگی‌های حضرت فاطمه(س)/لزوم الگوگیری نسل جوان از این بانوی بزرگوار
کد خبر: 3691845
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

معرفی ویژگی‌های حضرت فاطمه(س)/لزوم الگوگیری نسل جوان از این بانوی بزرگوار

گروه فرهنگی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان ولایت‌مداری و صدیقه و عابده بودن، طاهره و عفیفه بودن را پاره‌ای از ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س)برشمرد و گفت: اگر انسان بخواهد به کمال برسد باید سعی کند با پیروی از این بانوی بزرگ خود را به اخلاق و سیره عملی آن حضرت نزدیک‌تر کند .

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد چهارشنبه، 25 بهمن در جمع دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه عیسی عزیزی شهرستان خرم‌آباد با تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه‌زهرا(س)، گفت: دربین ویژگی‌های حضرت فاطمه‌زهرا(س) می‌توان به دو ویژگی بارز آن حضرت یعنی ولایت‌مداری و صدیقه بودن اشاره کرد.
وی صدیقه را به‌معنای راستگویی برشمرد و تاکید کرد: ولایت‌مداری از امام و مقتدای خود ویژگی بارز دیگر حضرت زهرا(س) است و آن حضرت در تمام مراحل زندگی خود ، تابع دستورات امام علی(ع) بود.

معرفی ویژگی‌های حضرت فاطمه(س)/لزوم الگوگیری نسل جوان از این بانوی بزرگوار

آیت‌الله میرعمادی بزرگداشت ایام فاطمیه را مهم برشمرد و افزود: به‌خاطر روش زندگی و اطاعت برخی بانوان از رهبران واقعی جامعه، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) فرمودند: در میان زنان چهار زن به مرحله کمال رسیدند که عبارت از آسیه همسر فرعون، مریم مادر عیسی مسیح، خدیجه همسر پیامبر اسلام و فاطمه دختر رسول اکرم (ص) هستند.
امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ابعاد دیگری از ویژگی‌های آن بانوی بزرگ پرداخت و اظهارکرد: از ویژگی‌های دیگر دختر رسول‌اکرم (ص) می‌توان به عابده بودن، طاهره بودن و عفیفه بودن آن حضرت اشاره کرد.
آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: اگر انسان بخواهد به کمال برسد باید سعی کند با پیروی از این بانوی بزرگ خود را به اخلاق و سیره عملی آن حضرت نزدیک‌تر کند .
در این مراسم که مدیر و معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش لرستان نیز حضور داشتند، پس‌از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در فضایی صمیمی و معنوی به تعدادی از دانش‌آموزان جوایزی اهداء شد.

captcha