مشارکت اساتید و دانشجویان هنرمند در زیباسازی شیراز تسهیل می‌شود
کد خبر: 3689338
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

مشارکت اساتید و دانشجویان هنرمند در زیباسازی شیراز تسهیل می‌شود

گروه فرهنگی: معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از امضای تفاهم‌نامه میان این سازمان و آموزشكده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز جهت نمایش آثار هنری در نقاط مختلف شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مهدی تقوی‌فر، معاون فرهنگی و هنری این سازمان در دیدار با رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز گفت: مقدمات امضای تفاهم‌نامه این سازمان با آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز فراهم شده تا دانشجویان این آموزشکده بتوانند زیر نظر اساتید خود هنر خود را در مناطق مختلف شیراز به نمایش گذارند.
وی با بیان اینکه امروز ابعاد فعالیت شهرداری بسیار گسترده شده است، افزود: شهرداری برای انجام مأموریت‌های خود و اثربخشی مناسب نیازمند بهره‌گیری از هنر دانشجویان و اساتید رشته‌های هنری آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز همچون نقاشی، موشن گرافیک، انیمیشن، دیوارنگاری وخوشنویسی است.
تقوی‌فر، تقویت تبلیغات و فضاسازی شهری با محوریت موضوعات فرهنگی، هنری و مذهبی را از نیازهای سیمای شهر شیراز اعلام کرد و گفت: در این حوزه‌ها نیازمند ارائه هنرهای فاخر و بومی هستیم.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مشارکت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هنرمند در بهبود فضای شهری را از فعالیت‌های مؤثر در اشتغالزایی برای این افراد معرفی کرد و افزود: نمایش فعالیت‌های دانشجویان در فضاهای عمومی و در دسترس شیراز با جایگاه ویژه الگوبخشی شیراز در میان شهرهای جنوب کشور و همجوار خود می‌تواند بازار کار مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلی که هنر ارزشمندی دارند فراهم آورد.
صدیقه جاهدی، رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز نیز در این دیدار با بیان اینکه بخشی از گرایش‌های هنری می‌تواند در آموزش‌های فرهنگ شهروندی راهگشا و تأثیرگذار باشد، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به خصوص اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با آشنایی دقیق خود نسبت به ظرفیت‌های ویژه هنر برای آموزش های شهروندی و توانمندی هنرمندان شیرازی بارها بر لزوم بهره‌مندی از توانایی هنرمندان شیراز تأکید کرده‌اند که در همین راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دانشکده فنی و حرفه‌ای به دنبال اجرایی کردن این سیاست هستند.
وی گفت: دیوارنگاری، خوشنویسی، طراحی دوخت و طراحی معماری از رشته‌هایی است که آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز توانسته است فارغ‌التحصیلان توانمندی تربیت کند.
جاهدی افزود: همکاری مشترک شهرداری و این آموزشکده فنی و حرفه‌ای علاوه بر اینکه می‌تواند زمینه افزایش زیباسازی شهر را فراهم کند فرصتی برای نمایش عمومی توانمندی دانش‌آموختگان این آموزشکده نیز به دنبال خواهد داشت.
وی یادآور شد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای از جمله دانشگاه‌های نسل سومی است که مهارت‌آموزی را دنبال می‌کند و هم‌اکنون بیش از 1600 دانشجو در این آموزشکده تحصیل می‌کنند.

captcha