راهکار عملی برای شاخص‌های قرآن در مواجه با آسیب‌های ارائه شود
کد خبر: 3681375
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
حقیقی:

راهکار عملی برای شاخص‌های قرآن در مواجه با آسیب‌های ارائه شود

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در جریان بازدید از ایکنا گفت: قرآن شاخص‌های خوبی در معرفی فرد سالم و عاری از هر گونه آسیب ارائه داده و جالب‌تر اینکه این شاخص‌ها قابل سنجش هستند و آنچه امروز بیش از گذشته اهمیت دارد ارائه این شاخص‌ها با راهکارهای عملی است.

فتح الله حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، در جریان بازدید از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه استان مرکزی، با اشاره به جایگاه و اهمیت این خبرگزاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی گفت: قرآن شاخص‌های خوبی در معرفی فرد سالم و عاری از هر گونه آسیب ارائه داده است و جالب‌تر اینکه این شاخص‌ها قابل سنجش هستند.
وی ادامه داد: آنچه امروز بیش از گذشته برای افراد در معرض آسیب، به ویژه جوانان، اهمیت دارد ارائه این شاخص‌ها با راهکارهای عملی است، امروز به قدری سرعت رشد فناوری بالاست که به فرد اجازه تحلیل درست از این تجربه داده نمی‌شود در کنار رشد فناوری، آسیب‌های اجتماعی این حوزه نیز افزایش یافته و اگر جوانان از این آسیب‌های مصون نباشند باید منتظر تبعات ناگوار آن در جامعه باشیم.
حقیقی با بیان اینکه استفاده از مفاهیم قرآن در کاهش آسیب‌ها یک ضرورت است، گفت: آنچه مهم است نحوه چگونه استفاده کردن از این مفاهیم برای رسیدن به هدف است، یعنی باید به درستی بدانیم که چگونه با توجه به آسیب‌های نوپدید و تغییرات سریع اجتماعی و فرهنگی جامعه از این مفاهیم استفاده کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تأکید بر انتقال مفاهیم و شاخص‌های عملی قرآن به نوجوان و جوانان گفت: باید با طرح‌های نو و قابل اجرا و نه صرفاً نظری، شاخص‌های قرآنی در مدارس اجرا شود، در همین زمینه با توجه به رشد فناوری اطلاعات باید آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی در مدارس ارائه شود. جوانان و نوجوانان ذات پاک و اشتیاق فراوان نسبت به مفاهیم دینی و قرآنی دارند اما باید این مفاهیم را درست ارائه داد.

captcha