حضور به موقع مردم باعث شكست توطئه شد
کد خبر: 3680900
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
آيت‌الله جنتي:

حضور به موقع مردم باعث شكست توطئه شد

گروه سیاسی: دبير شوراي نگهبان، هدايت‌هاي روشنگرانه مقام معظم رهبري، حضور غيرتمند، باشكوه و به موقع مردم را عامل شكست توطئه اغتشاشگران دانست.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله جنتي در ابتداي جلسه هفتگي اعضاي اين شورا، اغتشاشات اخير را حادثه‌اي تأسف‌بار برشمرد و افزود: اين حوادث با برنامه‌ريزي قبلي و با هماهنگي دشمنان خارجي و بعضي عوامل داخلي صورت گرفته است.
دبير شوراي نگهبان با مقايسه اين فتنه با فتنه سال 88 گفت: اين فتنه، از ابتدا با توهين و هتك حرمت به مقدسات و شعارهاي هنجارشكنانه مطرح شد و تا جايي پيش رفت كه به اماكن مذهبي مانند مساجد و حسينيه‌ها حمله كردند و قرآن و پرچم جمهوري اسلامي ايران را آتش زدند.
آيت‌الله جنتي در ادامه به اقدامات برخي شبكه‌ها و كانال‌ها در فضاي مجازي اشاره كرد، افزود: دشمنان قسم خورده مردم ايران مانند آمريكا، عربستان، اسرائيل و انگليس به اين آشوب‌ها اميد بسيار بسته بودند و به همين دليل حمايت خود از اغتشاشگران را علناً اعلام كردند.
دبير شوراي نگهبان سپس عملكرد همه نهادهاي امنيتي و از جمله بسيج و نيروي انتظامي را در برخورد با اين اغتشاشات بسيار خوب توصيف كرد كه باعث شد صف كساني كه تحت تأثير احساسات در اين آشوب حضور يافته بودند از صف توطئه‌گراني كه با برنامه قبلي به دنبال بر هم زدن امنيت كشور بودند جدا و توطئه دشمنان خنثي شود.
آيت‌الله جنتي همچنين به تأثير حضور غيرتمند، با شكوه و به موقع مردم مسلمان ايران در شكست فتنه اخير اشاره كرد و افزود: بايد از مردم تقدير شود كه همواره نظام مقدس جمهوري اسلامي را از خودشان مي‌دانند و براي حفظ آن در صحنه حضور دارند.
وي به نقش بسيار تأثيرگذار مقام معظم رهبري در خنثي شدن اين توطئه اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري در بياناتي كه داشتند هم تذكرات كامل را به مسئولان دادند، هم به بصيرت افزايي در سطح جامعه پرداختند و هم از موضع اقتدار، دشمن را تهديد كردند.
آيت‌الله جنتي در ادامه ضمن اشاره به جدا كردن افراد فريب‌خورده كه از روي احساسات در آشوب‌ها بوده‌اند از افرادي كه با برنامه‌ريزي و هدايت‌شده بر عليه نظام جمهوري اسلامي اقدام كرده‌اند، از قوه قضائيه خواست تا هرچه سريع‌تر به وظايف خود در محكوم كردن بانيان جدي اين اغتشاشات عمل كند تا دشمنان ملت ايران بدانند هر توطئه‌اي عليه نظام اسلامي داراي عواقب سنگيني است و در همين زمينه رسانه‌ها نيز به‌منظور پيشگيري از وقوع اين اتفاقات ناگوار، ويژگي‌هاي اين فتنه را براي مردم تشريح كنند.
دبير شوراي نگهبان در خاتمه افزود: من به نمايندگي از اعضاي شوراي نگهبان از مقام معظم رهبري به دليل هدايت‌هاي روشنگرانه و از مردم مسلمان ايران به دليل حضور مؤمنانه در صحنه براي خنثي كردن توطئه دشمنان تشكر مي‌كنم و از مسئولان مي‌خواهم در جهت حل مشكلات اقتصادي مردم، از هيچ تلاشي دريغ نكنند.

captcha