تجلیل از بازماندگان فرهنگی و قرآنی ناوچه‌های جوشن و پيكان جاويد در بوشهر + عكس
کد خبر: 3669464
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

تجلیل از بازماندگان فرهنگی و قرآنی ناوچه‌های جوشن و پيكان جاويد در بوشهر + عكس

کانون خبرنگاران نبأ: طی آئينی از سوی اداره‌کل تأمین اجتماعی استان بوشهر و با مشارکت منطقه دوم نیروی دریایی ارتش ولایت جاسک، ۸۰ نفر از پرسنل بازنشسته جانباز، فرهنگی و قرآنی و بازماندگان ناوچه شهدای پیکان جاوید نداجا در مجتمع دريادلان بندر بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، طی آئينی از سوی اداره‌کل تأمین اجتماعی استان بوشهر و با مشارکت منطقه دوم نیروی دریایی ارتش ولایت جاسک از ۸۰ نفر از پرسنل بازنشسته ناوچه شهدای پیکان جاوید نداجا و چهره‌های فرهنگی و قرآنی، در مجتمع دريادلان بندر بوشهر تجلیل شدند.

سرهنگ عباس ثابت مقدم، نماینده وزیر دفاع و مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان بوشهر، 12 آذرماه در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: بازنشسته‌های ما، بازنشستگی را پایان راه نمی‌دانند و توانسته‌اند در تمامی عرصه‌های قرآنی و اجتماعی و تألیف کتب دفاع مقدس خوش بدرخشند.

مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان بوشهر با اشاره به اينكه بعثت انبياء الهی برای هدايت اعمال انسان به خير و صلاح است، افزود: اقتدار نظامی و راهبردی موجب برقراری امنیت ملی در مرزهای آبی و خاکی می‌شود. توسعه پايدار فرهنگی و نظامی فراتر از توسعه اقتصادی است.

همچنین در این مراسم امیر دریادار دوم تکاور دریایی رضا عباسی، فرمانده ارشد آجا در استان بوشهر و فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی ولایت جاسک با اشاره به اينكه مرزبانان دريادل نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران در آب‌های خليج فارس و دريای عمان همسفران آفتاب و همراهان مهتاب هستند كه کوله‌بارشان ولايت‌مداری، شهادت‌طلبی، جرأت و جسارت است، گفت: پرسنل نيروی دريايي ارتش قريب به 10 هزار کشتی تجاری و نفتكش را طی 8 سال در عرصه دفاع مقدس اسکورت کردند و موجب اقتدارآفرينی و سربلندی نظام در بدترين شرايط تهاجم و تهديد شدند و کارهای بزرگی توسط اين نيرو در هوا و دريا انجام شد.

پرسنل نيروی دريايی ارتش پاسداران اقتصاد مقاومتی در عرصه دريا هستند

فرمانده ارشد آجا در استان بوشهر در ادامه يادآور شد: سه ميليارد ريال کالاهای كشتی‌های تجاری در ايام جنگ تحميلی توسط مرزبانان و كماندوهای نداجا اسکورت شده است و پرسنل نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس نیز یک پاسدار اقتصاد مقاومتی در عرصه دريا بودند.

امیر دریادار عباسي با بیان اينكه منهدم شدن و تخريب سکوی نفتی البکر و الامیه یک اشراف اطلاعاتی و دستاورد نظامی عملیات مروارید توسط پرسنل مجاهد نداجا در دوران دفاع مقدس بود، عنوان كرد: منهدم کردن نیروی دریایی ارتش بعثي كشور عراق موجب صیانت و پایمردی دريادلان نيروی دريايی ايران در عرصه دریا شدند و شما موجب شدید که چرخه اقتصادی مملکت را در آن دوران فعال نگه داشته شود.

وی با اشاره به اينكه دشمن در دوران هشت سال جنگ تحميلی به دنبال خفقان در عرصه دریایی بود، اظهار کرد: اكنون دزد دریایی و تروریسم دریایی یکی از ترفندها و حربه‌های دشمنان است.

فرمانده ارشد آجا در استان بوشهر با اشاره به اينكه فرمانده كل قوا فرمودند «چنانچه امروز عرصه و امتحانی باشد و هفتم آذر پیش بیاید، عملکرد نیروی دریایی بسیار شیرین‌تر و باشکوه‌تر خواهد بود»، بيان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) شخصيتی برجسته برای همه نسل‌ها، زمان‌ها و سرزمين‌ها هستند.

فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی ولایت جاسک در پايان گفت: 300 و شصت هزار مایل دریایی در سیطره امنیتی رزمندگان رزم‌آفرین و دریادل نیروی دریایی ارتش جمهور‌ی اسلامی ايران است.

يادآور می‌شود: در اختتاميه اين مراسم از عبدالمحمد كاكی‌زاده، قاری قرآن و بازمانده ناوچه جوشن، مجيد پورعبدالله جانباز و بازمانده ناوچه پيكان جاويد و از خانواده ۸۰ نفر از پرسنل بازنشسته جانباز، فرهنگی و قرآنی منطقه دوم نیروی دریایی ولایت جاسک در مجتمع دريادلان بندر بوشهر تجليل شد.

خبرنگار: حامد فكوری

عكاس: حسين شريفی‌نسب

captcha