تلاش امام حسن عسکری(ع) در ایجاد جنبش علمی خاص
کد خبر: 3667448
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

تلاش امام حسن عسکری(ع) در ایجاد جنبش علمی خاص

گروه شهرستان‌ها: مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر با اعلام اینکه امام حسن عسکری(ع) برای آماده‌سازی غیبت امام زمان(عج) ارتباط خود را با شیعیان به حداقل رساند، گفت: امام یازدهم با تلاش خود در خصوص تعلیمات عالیه قرآنی، نشر احکام الهی و مناظرات کلامی، جنبش علمی خاصی را تجدید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر، شامگاه پنجم آذرماه در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور جمعی از طلاب در محله حوزه علمیه حاج شیخ برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس سخن امام حسن عسکری(ع) اگر می‌خواهید آرام زندگی کنید نباید اهل کینه باشید، بیان کرد: برای داشتن زندگی آرام باید از کینه دوری کرد.
مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر با اعلام اینکه اگر می‌خواهید در دنیا محبوب شوید به توصیه‌های امام حسن عسکری(ع) عمل کنید، افزود: ایشان فرموده‌اند کسی که پاک‌دامنی و تقوا خلق و خویش باشد، به راحتی ببخشد و بردباری خصلتش شود نزد مردم محبوب خواهد شد.
وی قرآن را نقشه راهی برای داشتن بهترین زندگی دانست و گفت: اگر به این نقشه راه عمل نکنیم راه را گم خواهیم کرد و به مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم.
نیک‌بین با بیان اینکه برای داشتن زندگی ارزشمند باید به سخنان ارزشمند امام حسن عسکری(ع) به درستی عمل کرد، افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مصداق نقشه‌ای هستند که خداوند آن‌ها را در قرآن معرفی کرده است.
وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم همانند اهل‌بیت(ع) شویم باید به قرآن عمل کنیم، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود سن کم از علم و دانش فراوانی برخوردار بود.
مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر با اعلام اینکه امام حسن عسکری (ع) برای آماده‌سازی غیبت امام زمان(عج) ارتباط خود را با شیعیان به حداقل رساند، افزود: در زمان امام یازدهم با تلاش خود در خصوص تعلیمات عالیه قرآنی، نشر احکام الهی و مناظرات کلامی، جنبش علمی خاصی را تجدید کردند.
وی با تأکید بر اینکه برای داشتن زندگی ارزشمند باید در دامان اهل‌بیت(ع) رشد کرد، گفت: دامان اهل‌بیت(ع) پرورشگاهی است که همه را رشد می‌دهد.
مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر در ادامه با بیان اینکه تعطیلی روز شهادت امام حسن عسکری(ع) را قبول نداریم، گفت: هر چند به قانون احترام می‌گذاریم اما تعطیل کردن حوزه علمیه در این روز واجب نیست.
وی با اشاره به اینکه به برخی از مجلسیان گفته‌ام که تعطیل کردم روز شهادت امام حسن عسکری(ع) کاری اشتباه است، افزود: اگر قرار بر تعطیلی شهادت امام حسن عسکری(ع) باشد باید برای همه ائمه تعطیل شود.
نیک‌بین با بیان اینکه اگر این‌گونه بخواهد باشد روز بعد از شهادت امام رضا(ع) امام جواد(ع) به امامت می‌رسد و ما باید شادی کنیم، بیان کرد: هرچند شب ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) است اما نباید عزاداری و شهادت امام حسن عسکری(ع) را فراموش کرد.
مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر با اشاره به اینکه هرچند ما ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) را تبریک می‌گوئیم اما نباید اقدام به برپایی جشن کنیم، به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: ادب این نیست که وقتی کسی دردمند را می‌بینیم اظهار خوشحالی کنیم؛  ادب این نیست که در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) عزاداری کرده و در شب اقدام به برپایی جشن کنیم.
وی با اشاره به اینکه هرچند برخی از علما علم دارند اما فهم دقیقی از دین نداشته و تنها انباشته‌هایی از علوم را در سینه‌های خود دارند، ادامه داد: ابوموسی اشعری به‌رغم اینکه علم بسیاری داشت اما خیلی مسائل را نمی‌فهمید.
captcha