احیای موقوفات قرآنی با مشارکت خیرین میسر می‌شود
کد خبر: 3654214
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

احیای موقوفات قرآنی با مشارکت خیرین میسر می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: احیای موقوفات قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که سازمان اوقاف با جدیت دنبال می‌کند، اما به‌دلیل هزینه بالایی که دارد، این هدف تنها با مشارکت خیرین میسر خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: احیای موقوفات قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که سازمان اوقاف با جدیت دنبال می‌کند، اما به‌دلیل هزینه بالایی که دارد، این هدف تنها با مشارکت خیرین میسر خواهد شد.
وی بیان کرد: موقوفات زیادی وجود دارد که با نیت امور قرآنی وقف شده است، اما این موقوفات به‌عنوان مثال زمین‌های کشاورزی، مسکونی و یا تجاری هستند و برای بهره‌برداری، همکاری خیران و بخش خصوصی را می‌طلبد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: برای افراد خیّری که می‌خواهند خدمتی به قرآن کنند، ما راه و زمینه کار را نشان می‌دهیم. افراد می‌توانند به ما کمک کنند تا این زمین‌ها را تبدیل به مکانی برای برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی کنیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه اداره اوقاف به‌دنبال آن است تا در تمام بقاع متبرکه استان، مراکز فرهنگی – قرآنی ایجاد شود، ادامه داد: عملیات عمرانی برخی از این مراکز آغاز شده است، اما به‌دلیل هزینه‌های بالای ساخت و ساز، نیاز به کمک خیّران داریم تا پروژه‌ها تکمیل شود.
تدینی اظهار کرد: می‌توان با همکاری خیّران و سرمایه‌گذاران، زمین‌های بلااستفاده که با نیات قرآنی وقف شده را تبدیل به مراکز قرآنی کرد و در اختیار مؤسسات قرآنی گذاشت تا در راستای نیت واقف، فعالیت کنند.
captcha