فرصتی برای نوجوانان پسر استان قزوین/ آغاز ثبت‌نام طرح ملی تلاوت در استان
کد خبر: 3651268
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

فرصتی برای نوجوانان پسر استان قزوین/ آغاز ثبت‌نام طرح ملی تلاوت در استان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول‌(ص) قزوین گفت: ثبت‌نام دوره جدید طرح ملی تلاوت با حمايت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به‌منظور استعدادیابی و آموزش نخبگان قرآنی علاقه‌مند به هنر اصیل تلاوت قرآن، در مراکز مختلف کشور آغاز شد و تا آذرماه ادامه دارد.

سلیمان بهاری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینة‌الرسول‌(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: ثبت‌نام دوره جدید طرح ملی تلاوت با حمايت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به‌منظور استعدادیابی و آموزش نخبگان قرآنی علاقه‌مند به هنر اصیل تلاوت قرآن، در سال‌جاری در مراکز مختلف کشور آغاز شد و تا آذرماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه پایه طرح ملی تلاوت بر تقلیدخوانی تکیه دارد، گفت: در این طرح مباحثی چون ترجمه، مفاهیم، تجوید نیز در کنار بحث تقلید از اساتید برجسته قرآنی در سطح جهان چون «مصطفي اسماعيل»، «شحات انور»، «عبدالباسط» و «منشاوی» مورد توجه است.  
بهاری با اشاره به اینکه این طرح ویژه پسران نوجوان از 8 تا ۱۴ سال است، گفت: نفرات برگزیده به مسابقات کیش اعزام شده و برترین‌های آن‌ها در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قرآنی نیز مجوز ورود برای حضور در مسابقات نهایی «طرح ملی تلاوت» را که اسفندماه در کربلا و به میزبانی دارالقرآن حرم حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد را دریافت خواهند کرد.
این مسئول طرح ملی تلاوت حرکتی نوین در راستای ارتقاء سطح تلاوت قرآن کریم دانست و بیان کرد: این رقابت‌ها با هدف ارتقاء سطح تلاوت قرآن آموزان، کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان پسر، ایجاد رقابت سالم بین نخبگان نوجوان در سطح داخلی و بین‌المللی، ترغیب و تشویق نخبگان قرآنی، کسب تجربه و ایجاد آمادگی نوجوانان قاری در سطح ملی و بین‌المللی و ارزیابی سطح آموزشی نخبگان برگزار می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول (ص) قزوین با بیان اینکه استان قزوین جزء رده‌های اول تا دوم کشور از نظر تعداد شرکت‌کننده و رتبه‌های به‌دست‌آمده است، تأکید کرد: استان قزوین از استان‌های برتر طرح ملی تلاوت از نظر کمی و کیفی است و شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات همواره در جایگاه‌های مناسب و برتری نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان قرارگرفته و به عنوان اعضای شاخص طرح ملی تلاوت همواره می‌درخشند.
بهاری گفت: بحث تقلید از آنجا که جذابیت و لذت خاصی برای قرآن‌آموزان دارد همواره به عنوان یکی از شیوه‌های آموزشی قرآن کریم مطرح است لذا نوجوانان و کودکان از این شیوه استقبال خوبی می‌کنند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول‌(ص) قزوین در پایان عنوان کرد: نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت‌نام به مؤسسه قرآنی مدینه‌الرسول واقع در خیابان رسالت به عنوان مؤسسه مجری این طرح در استان قزوین مراجعه و یا با مراجعه به سایت ملی تلاوت به نشانی melitelavat.com در ششمین دوره طرح ملی تلاوت ثبت‌نام کنند.
captcha