رمز مقاومت ملت ایران را باید در عبرت‌های عاشورا جست‌وجو كرد
کد خبر: 3649999
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
هاشمی:

رمز مقاومت ملت ایران را باید در عبرت‌های عاشورا جست‌وجو كرد

گروه اجتماعی: مسئول ستاد راهیان نور صیاد شیرازی گله‌دار با بیان اینكه انقلاب اسلامی سرچشمه‌ای از مکتب عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: رمز مقاومت و پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را باید در درس‌ها و عبرت‌های عاشورا جست‌وجو کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی، مسئول ستاد راهیان نور صیاد شیرازی گله‌دار امروز، 15 مهرماه در نشست سیاسی «انقلاب و انقلابی‌گری» مدرسه علمیه خواهران فاطمةالزهرا(س) این شهرستان به ویژگی‌های انقلاب اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامی سرچشمه‌ای از مکتب عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است و اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی امکان شکل‌گیری و پیروزی نداشت.

وی افزود: اگر عاشورا نبود، ملت ایران قادر نبود جنگ تحمیلی هشت ساله را به دفاع مقدس و یک مقطع نورانی و پرخاطره از تاریخ خود تبدیل کند لذا رمز مقاومت و پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را باید در درس‌ها و عبرت‌های عاشورا جست‌وجو کرد.

هاشمی همچنین به گفته انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از گفتمان حق‌طلبی، آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی و عزت‌طلبی عاشورا است.

مسئول ستاد راهیان نور صیاد شیرازی گله‌دار گفت: هر انقلابی سه عنصر دارد: پذیرنده، رزمنده و فرمانده که پذیرنده دو ویژگی مطلوب دارد یکی خستگی از وضع موجود که با افشاگری به‌دست می‌آید و دیگری تشنگی به وضعیت مطلوب که با روشنگری بدست خواهد آمد.

وی در پایان ادامه داد: هر انقلابی به رزمنده نیاز دارد که این رزمنده باید آمادگی جسمی، روحی و اعتقادی و عدم وابستگی به تعلقات دنیوی داشته باشد.

captcha