تشییع پیکر شهید تازه تفحص‌شده در کاشمر
کد خبر: 3645814
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

تشییع پیکر شهید تازه تفحص‌شده در کاشمر

گروه شهرستان‌ها: پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس حسن سلیمانی، همزمان با سومین روز از ماه محرم بر دوش مردم کاشمر تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس حسن سلیمانی، دوم مهرماه همزمان با سومین روز از ماه محرم بر دوش مردم کاشمر تشییع شد.
مردم مومن و انقلابی این شهرستان، روز گذشته، پیکر مطهر شهید گرانقدر حسن سلیمانی را از مقابل مسجد جامع این کاشمر تا آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) تشییع کردند و پس از اقامه نماز، پیکر این شهید سرافراز دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای زیارتگاه امامزاده سید حمزه(ع) آرام گرفت.
شهید حسن سلیمانی متولد 1325 در روستای موشک از توابع بخش کوهسرخ کاشمر است که در چهارم اسفندماه 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون و در سن 37 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل‌ آمد.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر با بیان اینکه شهدا برای حفظ انقلاب و اسلام جان خود را در کف دست گذاشته و به شهادت رسیدند، افزود: شهدا جان خود را نثار کردند تا عزت، استقلال و دین ما پایدار مانده و کشور از شر دشمنان در امان بماند.
امام جمعه کاشمر با اعلام اینکه حضور اقشار مختلف جامعه در این مراسم نشان می‌دهد که قدردان و حق‌شناس این بزرگان هستند، بیان کرد: وقتی یک شهید را تشییع می‌کنند فرشتگان در این مراسم شرکت می‌کنند و امروز شما با حضور در این مراسم تشییع، بزرگ‌ترین فضیلت و پاداش را دریافت کردید.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه خداوند آن‌گونه که در رابطه با شهید، شفاف و واضح سخن گفته در خصوص هیچ‌کس دیگری این‌گونه سخنی نگفته است، بیان کرد: بر اساس آنچه خود خداوند متعال فرموده، شهدا زنده هستند.
وی با اشاره به اینکه دشمن نمی‌تواند ملت ایران که شهادت را افتخار خود می‌داند، تهدید کند، عنوان کرد: تا کسی شهید نشود طعم و حلاوت آن را نمی‌فهمد.
captcha