نماز اول وقت را در عزادارای‌ها فراموش نکنیم
کد خبر: 3645473
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

نماز اول وقت را در عزادارای‌ها فراموش نکنیم

گروه شهرستان‌ها: مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر گفت: نباید فقط به پوشیدن پیراهن سیاه در ایام محرم اکتفا کرد بلکه باید به فرائض دینی از جمله نماز اول وقت توجه ویژه داشت و مراقب باشیم که مبادا در عزاداری‌ها نماز اول وقت فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت الاسلام محمدجواد نیک‌بین، مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر، اول مهرماه در آیین ویژه «لبیک یا حسین» در محل زیارتگاه امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر با بیان اینکه هرچند یاران امام حسین(ع) در ابتدا بیش از هزار نفر بودند اما به مرور که به روز عاشورا نزدیک می‌شوند، تعداد به کمتر از 100 می‌رسد، افزود: این تعداد بیانگر آن است که حسینی شدن و با حسین ماندن بسیار سخت است و هر کسی نمی‌تواند در این مسیر ثابت‌قدم بماند.
مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با اعلام اینکه لبیک یا حسین یعنی اینکه اهل مال حرام نیستیم و در تمام عرصه‌های اجتماعی، حسینی و زینبی زندگی می‌کنیم، بیان کرد: نباید فقط به پوشیدن پیراهن سیاه اکتفا کرد بلکه باید به فرائض دینی از جمله نماز اول وقت توجه ویژه داشت و مراقب باشیم که مبادا در عزاداری‌ها نماز اول وقت فراموش شود.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا در گیرودار  جنگ، نماز اول وقت را اقامه کردند، گفت: امام حسین(ع) برای دین خدا از خانواده خود گذشت، خدامحور بود و همه چیز را برای خدا و احیای دین خدا می‌خواست اما یزید همه چیز را برای خودش می‌خواست و خودمحور بود.
حجت‌الاسلام نیک‌بین با اعلام اینکه لبیک یا حسین(ع) یعنی اینکه ما هم دنیا در چشممان کوچک باشد و بتوانیم راحت از آن بگذریم، بیان کرد: امام حسین(ع) از همه چیز خود برای دین خدا گذشت و حالا باید دید ما هم حاضر هستیم برای دین خدا از جنس خارجی بگذریم و کالای ایرانی استفاده کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه با نگاه کردن به قرآن زندگی نورانی نمی‌شود بلکه باید به آن عمل کرد و یا فقط با حسین گفتن حسینی نمی‌شویم باید با حسین(ع) حرکت کرد، عنوان کرد: جوانان باید بدانند که لبیک یا حسین(ع) یعنی احترام به پدر و مادر چرا که خیر دنیا و آخرت در احترام به پدر و مادر است.
مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با بیان اینکه هر کس قرآنی شود فرقانی می‌شود و تفاوت حق و باطل را می‌فهمد، بیان کرد: لبیک یا حسین(ع) یعنی بدانیم اطاعت از مسلم در زمان نبودن امام حسین(ع)، اطاعت از سیدالشهداء(ع) است.
وی اظهار کرد: هیأت‌های عزاداری باید همچون امام حسین(ع) که معترض و منتقد به تحریف در سیره پیامبر(ص) بودند، معترض و منتقد کسانی باشند که حسین(ع) را بد تفسیر می‌کنند.
captcha