نشست هم‌اندیشی مسابقات قرآن «سروش وحی» با رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس
کد خبر: 3645121
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

نشست هم‌اندیشی مسابقات قرآن «سروش وحی» با رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نشست هم‌اندیشی هیئت فنی مسابقات ملی قرآن سروش وحی با رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، روز 31 شهریورماه در محل مؤسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در راستای برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی، نشست هم‌اندیشی هیئت فنی مسابقات ملی سروش وحی با حجت‌الاسلام پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد مقدس، مسئولان قرآنی استان و اصحاب رسانه در محل مؤسسه برگزار شد.
پژمانفر ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) و تشکر از تلاش‌های مدیر مؤسسه قرآنی سروش جاودانه وحی، گفت: مسابقات قرآن‌ كريم فی نفسه يک حركت بسيار خوب فرهنگی است كه ایجاد رقابت، انگيزه، الگوسازی، فضاسازی و فرهنگ‌سازی می‌كند و ما هر سال شاهد مسابقات گوناگون قرآنی در كشور و جهان اسلام با موضوعات قرآنی و در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهيم، تفسير، ترجمه و … هستيم.
وی همچنین خادمین قرآن را سربازان اول خط مقدم در تهاجمات و فتنه‌های دشمن برشمرد و افزود: جهاد اصغر زمانی معنای واقعی و به عینه به خود می‌گیرد که همراه با جهاد اکبر باشد و شهید منا محسن حاجی حسنی کارگر مصداق واقعی این کلام است و بسیار خوشحالم که این رویداد بزرگ قرآنی به یادبود این نخبه بزرگ قرآنی معرفی شده است.
در ادامه این نشست و گردهمایی احمد رمضانی رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات استان خراسان گفت: مسابقات قرآنی مقدمه توجه به قرآن است و قرآن نظم‌دهنده زندگی بشر در اين دنيا و جهان آخرت است.
وی ادامه داد: امروزه متأسفانه وضعيت جهانی به گونه‌ای شده است كه دانشمندان فقط عالم ماده را مورد جستجوی خود قرار می‌دهند و از عالم بعد از مرگ بی‌اطلاع هستند. اين درحالی است كه تكيه قرآن‌ كريم بر روی جهان آخرت است و اين عالم ماده را مقدمه ورود به آن عالم عنوان می‌كند.
سپس محمدجواد اعلمی استاد و پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه شهر مشهد مقدس به لحاظ اینکه در جمهوری اسلامی ایران بعنوان مهد قرآن و مهد پرورش و تربیت قرآنیان است و بایستی مسابقات بزرگ قرآنی نیز در همین شهر که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است برگزار شود ، اظهار کرد : مسابقات قرآن‌ کريم مهمترین اقدام در عرصه  فعالیت‌های قرآنی است و از جذابيت ويژه‌اي براي نسل جوان و نوجوان برخوردار است و می تواند نویدبخش حیات طیبه یک جامعه اسلامی باشد.
پس از ارائه این اظهارات سروش عظیمی مدیر موسسه قرآنی سروش جاودانه وحی با بیان اینکه شهر مشهد مقدس به لحاظ اینکه در جمهوری اسلامی ایران بعنوان مهد قرآن و مهد پرورش و تربیت قرآنیان است و بایستی مسابقات بزرگ قرآنی نیز در همین شهر که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است برگزار شود، اظهار کرد: مسابقات قرآن‌ کريم مهمترین اقدام در عرصه فعالیت‌های قرآنی است و از جذابيت ویژه ای برای نسل جوان و نوجوان برخوردار است و می‌تواند نویدبخش حیات طیبه یک جامعه اسلامی باشد.
گفتنی است، برنامه کامل این نشست از سوی صدا و سیما ضبط و در چندین مرحله از شبکه جهانی قرآن و معارف سیما و شبکه استانی خراسان رضوی و رادیو قرآن پخش شد.
captcha