مهم‌ترین ابزار برای مقابله با تهدیدات دشمن بهره بردن از زبان هنر است
کد خبر: 3643947
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

مهم‌ترین ابزار برای مقابله با تهدیدات دشمن بهره بردن از زبان هنر است

گروه فرهنگی: رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بیان ارزش‌ها با زبان هنر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مهم‌ترین ابزار برای مقابله با تهدیدات دشمن بهره بردن از زبان هنر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت الاسلام سیدمهدی فرزی، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 28 شهریورماه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی وقف چشمه همیشه جاری اظهار کرد: زبان هنر گویاترین زبان برای بیان مسائل، معضلات، ارزش‌ها و باورهای دینی و اعتقادی است که بهره جستن از آن می‌تواند اثرگذاری خاصی در جامعه داشته باشد.

وی از سنت حسنه وقف به عنوان یکی از سنت های اثرگذار در جامعه نام برد و افزود: هنرمندان استان برای اینکه بتوانند این فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه بیشتر ترویج دهند باید با زبان هنر اهمیت آن را برای مردم مشخص کنند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بیان ارزش ها با زبان هنر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مهم‌ترین ابزار برای مقابله با تهدیدات دشمن بهره بردن از زبان هنر است.

وی اعلام کرد: آثار هنری با وجود گذشت زمان با بازدید مجدد مردم از آن بعد از گذشت قرن‌ها باز هم اثرگذاری لازم را در مخاطب دارند و از این آثار الگوبرداری می شود که از آن جمله می توان به آثار کمال الملک، آثار خطاطی و مجسمه سازی که از هنرمندان گذشته در جامعه موجود است، اشاره کرد.

حجت‌الاسلام فرزی عنوان کرد: باید به هنر و هنرمندان در جامعه بهای بیشتر و توجه جدی شود تا بتوانیم آثار ماندگاری از آن ها را در جامعه داشته باشیم.

وی افزود: سلاح هنر، سلاحی است که دشمن از آن به نحو احسن در قالب منفی برعلیه ما استفاده می کند و  اهداف خود را با این سلاح دنبال می کند که باید هنرمندان ما نیز در مقابله با آن ها آثار اثرگذاری را تولید کنند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) نیز از همان اوایل دین اسلام از حضور هنرمندان بهره جسته و اصوات زیبا را دور خود جمع کرده بود که با استفاده از این صوت زیبا دین اسلام را ترویج می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام محدوده وقف را بسیار وسیع ترسیم کرده است، گفت: وقف یک عمل انسانی زیبا و نیکوست که انسان ها براساس فطرت خود به آن دست می‌زنند و از آن پیروی می‌کنند.

حجت‌الاسلام فرزی یادآور شد: امام حسین(ع) با مشی اسلامی خود وجود خود را وقف هدایت و راهبری مسلمانان کردند که به پیروی از این امام حسین(ع) امروزه شهید حججی در یک دنیای پر التهاب کنونی توانست با وقف جان خود همه اذهان را به سمت معنویت جمع کند.

captcha