راهیابی 33 اثر از لرستان به مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم/ کسب 2 رتبه
کد خبر: 3636863
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸

راهیابی 33 اثر از لرستان به مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم/ کسب 2 رتبه

گروه فرهنگی: دو هزار اثر از دانش‌آموزان لرستانی به مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم راه یافت که از این تعداد 33 اثر به‌عنوان آثار منتخب استان به مرحله کشوری راه پیدا کرد که در نهایت دو اثر موفق به کسب رتبه کشوری شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، فرید بهرامی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان از کسب دو رتبه برتر ششمین جشنواره نوجوان سالم توسط دانش‌آموزان لرستانی خبر داد و گفت: امین خدایی و امیرمهدی اشرف دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در ششمین جشنواره نوجوان سالم که شهریورماه سال‌جاری به میزبانی استان مازندران برگزار شد، موفق به کسب رتبه کشوری شدند.
وی افزود: امین خدایی در رشته پوسترسازی و امیرمهدی اشرف هم در طرح مشارکت دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی(تاسیس صندوق قرض‌الحسنه دانش‌آموزی) موفق به کسب رتبه کشوری شدند.  
بهرامی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از طریق گروه همسالان با هدف نفی رفتارهای پُرخطر، توانمندسازی، ظرفیت‌سازی وجلب مشارکت نوجوانان برای ترویج شیوه‌های زندگی سالم و ایجاد مصونیت اخلاقی و روانی در دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی ازجمله اهداف این جشنواره است.
وی اضافه کرد: جشنواره نوجوان سالم در بخش دانش‌آموزی با هشت محور شامل مقاله‌نویسی، عکاسی، فیلم کوتاه، نقاشی و روزنامه دیواری، ایده‌پردازی، نرم‌افزار چند رسانه‌ای و انشاءنویسی با شرکت بیش‌ از  10 هزار دانش‌آموز برگزار شد.
هوشنگ رادسری، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی  آموزش و پرورش لرستان هم  گفت:  دو هزار اثر از دانش‌آموزان لرستانی به مرحله استانی این جشنواره راه یافت که از این میزان 33 اثر به‌عنوان آثار  منتخب استان به مرحله کشوری راه پیدا کرد که در نهایت دو اثر موفق به کسب رتبه کشوری شد.
وی موضوعات جشنواره را شامل شیوه‌های زندگی سالم و عاری از مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها، پیشگیری از استعمال دخانیات و رفتارهای پرخطر، پیشگیری از آسیب‌های غیر عمدی و خشونت، سلامت روان و نشاط اجتماعی عنوان کرد.
منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان
captcha