اولویت تمام نیات وقف با قرآن است
کد خبر: 3636182
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
قربان‌پور:

اولویت تمام نیات وقف با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: افکار عمومی در وقف‌های مذهبی آمادگی پذیرش دارند اما در نهادینه شدن موضوعات قرآنی کاستی‌هایی وجود دارد. در بقاع و نذورات ماه‌های محروم و صفر وقف‌های بزرگی شده است هرچند اولویت با قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 7شهریوردر جلسه ستاد توسعه موقوفات قرآنی که در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف استان برگزار شد گفت: بهتر است دستورالعمل ستاد توسعه با دفتر اجتماعی استانداری هماهنگ شود و دبیرخانه نیز در اوقاف باشد. 
وی تصریح کرد: توسعه وقف‌های قرآنی مستلزم داشتن ستاد قوی است. در همه جلسات مدیران حضور داشته باشند و به سطوحی همچون کارشناس جزء کشیده نشود. چون این ستاد جایگاه ارزشمندی دارد ممکن است به مباحث حقوقی برخورد کند و سطح ستاد حفظ شود.  
حجت‌الاسلام قربان‌پور بیان کرد: بسترسازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی برای پذیرش افکار عمومی بسیار مهم است، جامعه در مباحث مذهبی آمادگی وقف دارد اما در نهادینه شدن موضوعات قرآنی کاستی‌هایی وجود دارد. در بقاع و نذورات ماه‌های محروم و صفر وقف‌های بزرگی شده است هرچند اولویت با قرآن است.
وی ادامه داد: جریان عمومی برای تبلیغ توسعه موقوفات قرآنی از طریق رسانه، نصب بند و پوستر باید دنبال شود، بهتر است در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآنی مباحث حقوقی موقوفات جزء به جزء برای مردم تشریح شود.  
حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: نهادهای مختلف فعال در حوزه توسعه وقف‌های قرآنی می‌توانند در آگاه‌سازی مردم نقش آفرین باشند. بهتر است برای تبلیغ وقف‌های قرآنی اقدامات چهره به چهره صورت گیرد. 
وی در پایان گفت: نهایت هدف موقوفات قرآنی بهره‌مندی همگانی است. موقوفات قرآنی باید برنامه محور توسعه پیدا کند تا منتج به نتیجه مطلوب باشد در تنظیم آیین نامه ستاد توسعه بهتر است به تمامی امور توجه شود.
captcha