مسجد محوری و ارتباط با روحانیت؛ مهمترین اولویت امروز بسیج
کد خبر: 3635535
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
سردار اکبری بیان کرد:

مسجد محوری و ارتباط با روحانیت؛ مهمترین اولویت امروز بسیج

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام مسجد محوری و ارتباط با روحانیت را مهمترین اولویت امروز برنامه های بسیج بیان کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که بصیرت افزایی باید در مسجد و حول محور روحانی مسجد و با همکاری بسیج صورت گیرد تا مردم گرفتار توطئه ها و تهاجم فرهنگی نشوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) صبح امروز ششم شهریورماه در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به نقش بی بدیل سپاه در رفع محرومیت ها، اظهار کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در سپاه استان اقدامات قابل توجهی در زمینه های مختلف انجام داده است و این قرارگاه کمک به حوزه های علمیه را یکی از رسالتهای ذاتی خود می داند.
وی رشد و پویایی استان را مهمترین دغدغه سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) بیان کرد و افزود: در این راستا همه توان خود را به کار خواهیم گرفت؛ به یقین ترویج فرهنگ انقلابی گری مهمترین رسالت امروز سپاه و بسیج است.
سردار اکبری، کمک به حوزه های علمیه را وظیفه همگانی دانست و افزود: سپاه استان در هر زمینه ای که بتواند یاری گر حوزه های علمیه خواهد بود؛ سپاه و بسیج مکمل حوزه های علمیه هستند و کمک به آنها را رسالت ذاتی خود می دانند.
وی روحانیت و بسیج را در رأس امور فرهنگی جامعه بیان کرد و ادامه داد: به یقین اگر فعالیتهای بصیرتی، دینی و انقلابی این دو مجموعه در راستای همدیگر نبود، مشکلات فرهنگی بیداد می کرد و انقلاب در مسیر خود قرار نمی گرفت.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) با اشاره به برنامه ریزی های گسترده دشمن برای انحراف نهادهای انقلابی و ارزشی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن است؛ طلاب نباید ارتباط خود را با بسیج و سپاه کم رنگ کنند چراکه دشمن از این ارتباط تنگاتنگ می ترسد.
این یادگار دفاع مقدس، مسجد محوری و ارتباط با روحانیت را مهمترین اولویت امروز برنامه های بسیج بیان کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که بصیرت افزایی باید در مسجد و حول محور روحانی مسجد و با همکاری بسیج صورت گیرد تا مردم گرفتار توطئه ها و تهاجم فرهنگی نشوند.
وی راه اندازی و تأسیس حوزه علمیه خواهران در مناطق مختلف این استان را از ضرورتها دانست و اظهار کرد: چشم امید امروز مردم به عملکرد حوزه های علمیه و سپاه پاسداران است؛ باید با هم فکری در راستای جذب تک تک افراد به سمت امور دینی قدم برداریم و در این راستا همه مؤظف هستیم.
ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، بیان احکام دین از سوی روحانیت را یکی از مهمترین اموری دانست که متأسفانه در حال کم رنگ شدن است و در مساجد کمتر مورد توجه قرار می گیرد و گفت: بسیاری از افراد جامعه خصوصا نسلهای جدید در مسائل اولیه دین مشکل دارند و این ر ازنده نظام اسلامی نیست؛ باید در مساجد بیشتر به بیان احکام از سوی روحانیت توجه شود.
وی در پایان فضای مجازی را مهمترین تهدید فراروی خانواده ها دانست و افزود: تقویت امور دینی و معرفتی نقش بسزایی در رشد و پویایی جوانان خواهد داشت و آنها را از انحرافات فضای مجازی مصون نگه خواهد داشت.


captcha