ثبت‌نام بیش از 6 هزار نفر در اولین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی
کد خبر: 3631416
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

ثبت‌نام بیش از 6 هزار نفر در اولین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی در رابطه با نخستین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی گفت:‌ از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از شش هزار نفر بری شرکت در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که متسابقانی از دیگر کشورهای جهان اسلام نیز حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سروش عظیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی در نشست خبری مسابقات ملی قرآن سروش وحی که صبح امروز، 25 مردادماه در محل این مؤسسه برگزار شد، بیان کرد: این مسابقات آبان‌ماه سال جاری در سه رشته تحقیق، ترتیل و تحدیر در مشهد برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه حفظ دو و نیم جزء سوره بقره، توام با درک و فهم آیات، ملاک این مسابقات است، افزود: مسابقات قرآن ملی سروش وحی به همت مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی و یادواره شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهید محسن حججی، شهید منا و مهاجر الی‌الله محسن حاجی‌‌حسنی‌کارگر، قاری بین‌المللی ویژه آقایان برگزار می‌شود.
مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی با اشاره به اینکه از 20 اسفندماه سال گذشته ثبت‌نام نخستین دوره از این مسابقات آغاز شده است، عنوان کرد: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت رسمی مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی به نشانی اینترنتی www.sjvahy.ir می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
وی در ادامه تشریح کرد: علاقه‌مندان خارجی و ایرانی بعد از مطالعه آئین‌نامه فنی مسابقات می‌توانند تنها در یک رشته ثبت‌نام کنند و در این پنج ماه بالغ بر 6 هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که برخی از این متسابقان از دیگر کشورهای جهان اسلام نظیر امارات، کویت، افغانستان، ارمنستان و ... هستند.
عظیمی در رابطه با هدف از برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات ملی قرآن سروش وحی با هدف تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ  قرآن کریم برگزار می‌شود و در بحث حفظ قرآن کریم معتقد هستیم تنها حفظ الفاظ و عبارات قرآنی ملاک نیست بلکه هدف انس با قرآن همراه با تدبر و تفکر در آیات است.
مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی افزود: درک و فهم آیات، ارتباط حقیقی با قرآن را برقرار می‌کند لذا در سایه اهتمام به قرآن و برای عمل به محتوای این تحفه ربانی، مسابقات را در دو سطح بالا و پایین 18 سال و در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار خواهیم کرد.
وی در رابطه با امتیازبندی این دوره از مسابقات نیز عنوان کرد: مرحله کتبی 100 نمره از مجموع 300 نمره را شامل می‌شود که 50 نمره آن حفظ و 50 نمره دیگر آن مفاهیم است و متسابقانی که حدنصاب را در مرحله کتبی دست یابند به مرحله شفاهی رقابت‌ها که به مدت 5 روز در مشهد مقدس برپا می‌شود، راه می‌یابند.
عظیمی با بیان اینکه مفاهیم نیز 200 نمره دارد که 100 نمره آن به حسن حفظ و باقی نمرات به تجوید، صوت، لحن و وقف و ابتدا تعلق می‌گیرد، گفت: بنا داریم 10 حوزه قرآنی برپا کنیم که هدف از برگزاری این حوزه‌ها توجه به مفاهیم قرآنی است، همچنین کارگاه‌های حفظ قرآن برای شرکت‌کنندگان با بهره‌گیری از قاریان و حافظان بین‌المللی برگزار خواهیم کرد تا بارهای فرهنگی مطلوبی را برای متسابقان داشته باشد.
مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی با اشاره به اینکه در برگزاری این مسابقات سایر بخش‌ها نیز به کمک ما خواهند آمد، عنوان کرد: مؤسسه انوارالمصطفی العالمیه، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، معاونت قرآن و عترت ارشاد، ستاد مشهد ۲۰۱۷، اصحاب رسانه و ... در این مسابقات ما را یاری خواهند کرد.
وی در رابطه با شعار مسابقات ملی قرآن سروش وحی عنوان کرد: شعار مسابقات این است که بتوانیم جامعه قرآنی تربیت کنیم که در آن قاریان؛ حافظ و عامل به قرآن باشند و حافظان؛ قاریان با علم به قرآن باشند.
عظیمی در پایان گفت: آزمون کتبی این رقابت‌ها مهرماه برگزار خواهد شد و متسابقانی که حدنصاب نمره کتبی را به دست آورند به مرحله شفاهی راه می‎یابند که در همین راستا یک مستند و برنامه آموزشی مبنی بر حفظ سوره بقره، آموزش و درک و مفاهیم معانی آیات از ابتدا مهرماه از شبکه قرآن به مدت 15 دقیقه پخش خواهد کرد.
captcha