رسیدگی به امور ایثارگران از اصلی‌ترین اولویت‌های مسئولان باشد
کد خبر: 3630308
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
راهی:

رسیدگی به امور ایثارگران از اصلی‌ترین اولویت‌های مسئولان باشد

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تأكید كرد كه رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، رجبعلی راهی، مدیركل حجت‌الاسلام محمدی‌پور، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در جلسه‌ای با بهرامی، مدیرکل و جمعی از معاونین و مسئولین امور عشایری استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

این جلسه با هدف تعامل بیشتر این دستگاه‌ها در زمینه‌های ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این جلسه با بیان اینکه شهدا و ایثارگران در راه حفظ اسلام و نظام مقدس اسلامی با گذشتن از جان و سلامتی خود به ما آرامش، امنیت و عزتمندی را هدیه کرند، گفت: همه ما به شهدا و ایثارگران مدیونیم و امروز رسیدگی به امور خانواده‌های معزز آن‌ها باید یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مسئولان باشد.

وی همچنین تأكید كرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امروز به معنای ادامه دادن راه شهدا است و وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود.
راهی افزود: اکنون به دلیل بالا رفتن سن بخش عمده‌ای از اعضای جامعه هدف بنیاد، بحث درمان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اشتغال فرزندان آن‌ها یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه، این موضوع به شکل مطلوبی حل شود.

روح‌الله بهرامی، مدیرکل امور عشایری فارس نیز در این جلسه گفت: جامعه عشایر حدود سه و نیم درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد که با داشتن بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام و تولید حدود ۳۰ درصد گوشت قرمز و ۴۰ درصد صنایع دستی چون قالی، گلیم، گبه و جاجیم، سهم عمده ای از تولیدات استان را شامل می‌شود و در اقتصاد استان فارس نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی اظهار كرد: جامعه عشایری فارس، جامعه غیرتمندی است که همواره نقش عمده‌ای در تامین امنیت پایدار و صیانت از مرزهای کشور ایفا کرده و در دوران دفاع مقدس نیز بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم كرده است.

captcha