ثبت 7919 ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3622820
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

ثبت 7919 ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته هفت هزار و 919 ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال 94 افزایش 14 درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمدعلی تقوی، مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، دوم مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: طی سال گذشته 16هزار و 312 مورد ولادت به ثبت رسید که 512 درصد پسر و 49 درصد نیز دختر بوده‌اند. در سال گذشته 506 ولادت چندقلوزایی داشتیم.
وی بیان کرد: همچنین طی این مدت دو هزار و 630 واقعه وفات در استان به ثبت رسیده است که 58 درصد مرد و 42 درصد زن بوده‌اند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی سال گذشته هفت هزار و 919 ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل افزایش 14درصدی داشته است.
تقوی درباره میانگین سن ازدواج در استان، تصریح کرد: میانگین سن زوج 29 سال و زوجه 24 سال و میانگین سن طلاق نیز آقایان 34 ساله و خانم‌ها 29 ساله هستند که این میزان در ازدواج و طلاق از نرم کشوری بالاتر است.
وی ادامه داد: طی سال گذشته دو مورد ازدواج زیر 15 سال در سطح استان داشتیم.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی سال گذشته هزار و  750 واقعه طلاق طی این مدت ثبت شده که نسبت به سال قبل 11درصد کاهش داشته است. نسبت ازدواج به طلاق در استان به ازای هر 4.5 واقعه ازدواج یک طلاق ثبت شده است.
تقوی با اشاره به نسبت جنسی در سال 95 ادامه داد: طی سال گذشته به ازای هر 100دختر در این استان 102پسر متولد شده است که این میزان در سال 94 به ازای هر 100دختر 107 پسر بود.
وی عنوان کرد: نرخ حاصل از ثبت فوت 3.8 درصد بوده است یعنی به ازای هر 1000 نفر چهار نفر فوت کرده‌اند. به ازای هر 100زن 136 نفر مرد فوت کرده است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین علت فوت در این استان بیماری‌های قبلی ـ عروقی با 41 درصد بوده است، اضافه کرد: حوادث غیر عمد با 11درصد، سرطان‌ها 11درصد، سالخوردگی با 10 درصد در جایگاه‌های بعدی فوت در استان بوده‌اند.
تقوی ابراز کرد: امیرعلی و فاطمه بیشترین فراوانی نام را در بین پسران و دختران طی سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند.
وی بیان کرد: اهمیت کار ثبت احوال هنوز ناشناخته است و هنوز خدماتی که این اداره ارائه می‌دهد، مغفول مانده‌اند. وظیفه ثبت احوال تنها صدور شناسنامه نیست بلکه کارها و خدماتی که ارائه می‌دهد فراتر از این موضوع است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در انتخابات امسال حتی یک مورد تخلف در حوزه اسناد هویتی مشاهده نشد. بیش از 95 درصد حوزه‌های رای‌گیری به پایگاه شبکه استعلام متصل شده بودند.
تقوی تصریح کرد: در حوزه فناوری پهنای باند در اختیار ثبت احوال از 6 مگابایت هم اکنون به 36 مگابایت رسیده است.
وی ادامه داد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد 437هزار و 292 جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده که 248 هزار و 621 جلد معادل 57 درصد از این میزان مربوط به چهار سال اخیر بوده است. تا پایان سال آینده همه شناسنامه‌های این استان مکانیزه خواهند شد.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون 213 هزار و 548 کارت ملی هوشمند صادر و تحویل مردم شده و 218 هزار و 530 نفر نیز در این زمینه ثبت نام کرده‌اند. امسال برنامه داریم 180هزار ثبت‌نام جدید داشته باشیم و تا پایان سال آینده پرونده کارت ملی هوشمند در استان بسته شود.
تقوی تاکید کرد: در حوزه اعتبارات عمرانی ثبت احوال از یک میلیارد و 166میلیون ریال به 15میلیارد و 81میلیون ریال افزایش یافت که می‌توان گفت 14 درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم و 60 درصد از این میزان تخصیص یافته است. اعتبارات هزینه‌ای ثبت احوال استان نیز 2.5 برابر افزایش یافت.
وی بیان کرد:  700 ثبت یار افتخاری در استان با ثبت احوال همکاری کرده‌اند که توانسته‌ایم 100 درصد ولادت‌های سال گذشته استان را ثبت کنیم و در زمینه وفات نیز همین وضعیت را داشته‌ایم.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: با وجود اینکه 50 درصد جمعیت استان روستایی و صعب‌العبور بودن آن ثبت این دو واقعه حیاتی سخت است که تمام ولادت‌ها و وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت شده‌اند.
تقوی افزود: 42 درصد واجدین شرایط را برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌ایم. تا قبل از دولت یازدهم 8 دفتر پیشخوان دولت خدمات ثبت احوال را ارائه می‌دادند که هم‌اکنون این تعداد به 31 دفتر رسیده است.
وی یادآور شد: فراخوان ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام داده‌ایم که180 هزار نفر را طی این دو فراخوان ثبت‌نام خواهیم کرد.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 120 هزار نفر در سطح استان اعتبار کارت ملی آنها تمام شده است( اعتبار کارت تا پایان سال 92) که افراد واجد شرایط باید با مراجعه به دفاتر پست، ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام و اقدام کنند. کارت ملی این افراد تا پایان امسال بیشتر اعتبار ندارد.
تقوی تصریح کرد: همچنین این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانهwww.ncr.ir   نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام کنند که تا سه ماه از اول مردادماه تا 30 مهر برای پیش ثبت‌نام مهلت دارند.
وی با بیان اینکه در مجموع  31 هزار تومان برای صدور کارت ملی هوشمند از افراد اخذ خواهد شد، ادامه داد:  20 هزار تومان در مرحله اول برای پیش ثبت‌نام، 9 هزار تومان برای حق ثبت‌نام و دو هزار تومان نیز در پایان برای دریافت کارت اخذ خواهد شد.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کارت ملی هوشمند قابل جعل و سوء استفاده نیست. بیش از 200 نوع خدمت از طریق این کارت ارائه می‌شود و قابلیت امضای دیجیتال نیز دارد.
captcha