رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه، جوان‌گرایی را مدنظر قرار دهد
کد خبر: 3622039
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه، جوان‌گرایی را مدنظر قرار دهد

گروه سیاست و اقتصاد: یک نماینده مجلس گفت: کابینه دولت دوازدهم باید متشکل از افرادی باشد که در چارچوب منافع جمهوری اسلامی حرکت کرده و در خدمت به مردم کوشا باشند و در عین حال ئیس‌جمهور باید در انتخاب کابینه جوان‌گرایی را مدنظر قرار دهد.

حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: با توجه به دستاوردهای غیر قابل انکار دولت یازدهم همچون کاهش نرخ تورم، تعامل با جهان خارج، قرارداد برجام و طرح تحول سلامت و موفقیت وزرای اقتصاد، امور خارجه، نفت و بهداشت، شایسته است دولت دوازدهم مسائلی نظیر اشتغال، صنعت، بحران آب و طرح تحول سلامت را که در جهت رفاه حال عموم افراد جامعه است، در رأس اولویت‌های کاری خود قرار دهد.
وی افزود: هر چند مسائل و مشکلاتی نظیر بحران آب، اشتغال، بیکاری و... بارها مطرح شده، ولی واقعیت جامعه این است که این مسائل به ابرچالش تبدیل شده‌اند، هر چند در اثر نتایج حاصل از برجام و تعامل با جهان خارج، وضعیت نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده، ولی همچنان نیاز است که طرح تحول سلامت و شعارهای انتخاباتی نظیر اشتغال، بازرگانی، صنعت و بحران آب با صاحب‌نظران و متخصصان بخش خصوصی به مشورت گذاشته شود؛ کما اینکه وزارت نیرو به مسئله آب و بحران آن در کشور توجه نکرده و برای حل آن برنامه‌ای نداشته است.
این نماینده مجلس ادامه داد: کابینه انتخابی باید افرادی باشند که به تفکر و انتظارات 24 میلیون نفری که به رئیس‌جمهور منتخب رأی داده‌اند، احترام بگذارد و از مدیران دو زیستی نباشند که از منافع دولت بهره‌مند شده، ولی علیه انتظارات مردم حرکت کنند. کابینه باید به صورت جدی مواضع رئیس‌جمهور را قبول داشته باشد و برای تشکیل یک دولت موفق و قدرتمتد تلاش کرده و در خدمت به مردم کوشا باشد.
عابدی اضافه کرد: علاوه بر این، کابینه نباید تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار گیرد، بلکه باید در چارچوب منافع جمهوری اسلامی، انقلاب و در جهت سیاست‌های مقام معظم رهبری حرکت کرده، پیوند دهنده همه اقشاری باشد که به جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند و از تفرقه بپرهیزد.
وی تصریح کرد: آقای روحانی در سال 92 کابینه خوبی را معرفی کرد که البته ناکارآمدی هایی داشت و دلیل آن ناهماهنگی میان نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور بود. امسال رئیس‌جمهور و نمایندگان با یکدیگر هماهنگ‌تر هستند و می‌توانند در پیشبرد اهدافی که به عنوان شعار انتخاباتی مطرح بوده، حرکت کنند.
عابدی افزود: رئیس‌جمهور باید در انتخاب کابینه جوان‌گرایی را مدنظر قرار داده، درونگرایی بیشتری به خرج دهد و کسانی را که کارنامه خوبی نداشتند، مجددا انتخاب نکند.
این نماینده مجلس با اشاره به هجمه‌هایی که نسبت به دولت صورت می‌گیرد، گفت: هجمه‌های انتخاباتی همواره و نسبت به هر دولتی از سوی رقبای سیاسی وجود داشته و امری طبیعی محسوب می‌شود، لذا هدف این هجمه‌ها این است که شیرینی پیروزی را تلخ کنند؛ بنابراین دولت‌ها باید بی‌اعتنا به این نوع مسائل، به فعالیت بپردازند، در غیر این صورت نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
وی اضافه کرد: این هجمه‌ها نمی‌تواند در کارکرد دولت خلل و شکافی ایجاد کند و چنانچه شخص رئیس‌جمهور تعامل خوبی با مجلس برقرار کند، این مسائل نیز به خودی خود برطرف خواهد شد.

captcha