«اسراء» برای هفتمین بار روی آنتن رفت
کد خبر: 3619277
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

«اسراء» برای هفتمین بار روی آنتن رفت

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین قسمت بخش رقابتی از سری هفتم مسابقه تلویزیونی اسراء شب گذشته به صورت زنده و با کارشناسی امین پویا قاری بین‌المللی کشورمان روی آنتن رفت.

اسراء
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پس برگزاری ششمین دوره مسابقه پرمخاطب اسراء از شبکه قرآن و معارف سیما که به صورت تولیدی روی آنتن رفت و نوجوانان زیر شانزده سال در رشته‌ قرائت تقلیدی از مصطفی اسماعیل، منشاوی، عبدالباسط و شحات انور با یکدیگر به رقابت پرداختند، هفتمین دوره این مسابقه آغاز به کار کرد.
اولین قسمت از سری هفتم مسابقه تلویزیونی اسراء، شب گذشته و از ساعت 21 در حالی روی آنتن رفت که شاهد تغییراتی در این برنامه بودیم، تغییراتی که از دکور برنامه تا سن شرکت‌کنندگان را شامل می‌شد، البته چهارشنبه هفته قبل این برنامه پخش شد که اختصاص به توضیحات بیشتر در مورد نحوه شرکت در مسابقه داشت و شب گذشته به صورت رسمی این دوره از اسراء آغاز به کار کرد.
در سری جدید اسراء، برخلاف دوره ششم، محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و یک رشته، یعنی دعاخوانی نیز به رشته قرائت تقلیدی از منشاوی، عبدالباسط و مصطفی اسماعیل اضافه شده و رشته قرائت تقلیدی از شحات انور کنار گذاشته شده است.
از دیگر تفاوت‌های این برنامه می‌توان به پخش زنده آن اشاره کرد و در برنامه شب گذشته که با کارشناسی امین پویا قاری بین‌المللی کشورمان همراه بود، شرکت‌کنندگان در رشته قرائت تقلیدی از منشاوی روی خط ارتباطی برنامه می‌آمدند و قطعه مورد نظر را به صورت تلفنی قرائت می‌کردند.
همچنین با توجه به این‌که شرط ورود در برنامه، ارسال فایل تصویری تلاوت در نظر گرفته شده بود، شاهد این بودیم که تلاوت تصویری تعدادی از شرکت‌کنندگان پخش شد، همچنین قرار است در هفته پیش‌رو داوری برنامه با امین پویا باشد و نکته قابل ذکر دیگر اینکه هر شب به یک رشته خاص اختصاص ندارد، بلکه ممکن است تلاوت شرکت‌کنندگان چند رشته در یک برنامه پخش شود.
داوران برنامه به صورت قطعی مشخص نشده‌اند، اما اجرا و تهیه‌کنندگی برنامه برعهده سیدوحید مرتضوی است و این برنامه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 21 از شبکه قرآن و معارف سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.
به گزارش ایکنا، مهلت ارسال فایل‌های تصویری برای این مسابقه تلویزیونی نیز از تاریخ 12 تیرماه آغاز شده و علاقه‌مندان با مراجعه و پیوستن به کانال تلگرامی این برنامه به نشانی qtv_esra@ می‌توانند با مطالعه جزئیات با طریقه درست ارسال فایل‌های تصویری آشنا شوند.
در پایان یادآور می‌شود، قرار است طی مراسمی در حاشیه مسابقات قرآن دانش‌آموزان از برگزیدگان سری ششم اسراء تجلیل به عمل آید.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۰:۵۷
0
0
داداش روزهای پخش برنامه روزهای زوج هست
captcha