چالش اصلی کرمان آب است
کد خبر: 3617040
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
رزم‌حسینی:

چالش اصلی کرمان آب است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار کرمان گفت: چالش اصلی کرمان، آب است و بیشترین مصرف منابع آبی نیز در کشاورزی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان امروز یکشنبه، 18 تیر در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: چالش اصلی کرمان، آب است و بیشترین مصرف منابع آبی نیز در کشاورزی انجام می‌شود.
وی با قدردانی از کشاورزانی که در طرح همیاران آب استان، همکاری داشتند، افزود: هدف ما از اجرای طرح همیاران آب این بود که حداکثر بهره‌وری در واحد سطح را داشته باشیم.
رزم‌حسینی بیان کرد: اینکه دولت گندم را تضمینی خریداری می‌کند، دلیل نمی‌شود که به سمت تولید میزان بالایی گندم در استانی کم آب برویم که اضافه بر نیاز است و آن را به استانی بدهیم که بارندگی بالایی دارد.
وی افزود: مدیران استان باید تدبیر امور در راستای افزایش راندمان کشاورزی در واحد سطح با آب کم مصرف داشته و محصولاتی را در این زمینه تدبیر کنند. 
رزم‌حسینی بیان کرد: اقدامات جدید و موثری در حوزه افزایش بهره‌وری از مصرف آب در طرح همیاران آب استان کرمان داریم، اما کافی نیست و باید آن را ادامه دهیم.
استاندار کرمان با تأکید بر اینکه استان کرمان با بحران جدی آب مواجه است، گفت: پروژه‌های ملی و فراملی آبی در حوزه آب داریم که نباید دستخوش جریانات قرار گیرند، این خط آبی ترانزیت کشور است.
رزم‌حسینی تصریح کرد: کشاورزان ما باید بدانند به چه قیمتی کشاورزی انجام می‌دهیم و مطمئن باشید مردم با ما همراهی می‌کنند، سیاست کشاورزی در استان کرمان توسط ادارات کل شمال و جنوب تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.
وی افزود: نظام بهره‌وری در کشور طبق قانون ابلاغ شده که در همه ابعاد وجود دارد، مسئولان ما باید با بهره‌گیری از علم کشاورزی به کمک کشاورزان در راستای حداکثری بهره‌وری بیایند.
رزم‌حسینی تأکید کرد: منکر خدمات و توسعه‌های کشاورزی نیستیم، اما باید راندمان را بالا ببریم و ساماندهی روستا را با عنوان طرح امید و آبادی روستا، از جنوب کرمان آغاز کرده‌ایم که طرحی عملیاتی است و بنا داریم در روستاها پیاده می‌کنیم.
منبع: استانداری کرمان
captcha