جشنواره هفته قرآن و عترت استان ایلام آغاز به کار کرد
کد خبر: 3614195
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای قرآنی؛

جشنواره هفته قرآن و عترت استان ایلام آغاز به کار کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از افتتاح دومین جشنواره هفته قرآن و عترت استان ایلام، همزمان با سالروز آزادسازی مهران خبر داد.

عظیم ایدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: دومین هفته قرآن و عترت استان ایلام با هدف تولید و ارائه دستاوردهای قرآن و عترت (ع) و حمایت از تولیدکنندگان این آثار و جلب مشارکت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولتی برگزار می‌شود .
وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در سه بخش «رقابتی و جشنواره‌ها» ، «نمایشگاهی» و «فعالیت‌های جنبی» برگزار می‌شود، افزود: بخش رقابتی و جشنواره‌های این هفته شامل جشنواره حفظ و تلاوت قرآن کریم ویژه برادران، جشنواره آواها و نغمات آئینی، جشنواره مقاله‌نویسی و انشا دانش‌آموزی، جشنواره شعر و داستان کوتاه و جشنواره هنرهای تجسمی است .
ایدی اضافه کرد: جشنواره حفظ و تلاوت قرآن کریم شامل ۵ رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، حفظ کل، تلاوت و مسابقه، جشنواره‌های آواها و نغمات آیین در چهار رشته اذان، تواشیح، گروه سرود، تصنیف موسیقی و یا آرم موسیقیایی و جشنواره شعر و داستان کوتاه با موضوعات قرآن و عترت، جشنواره‌های هنرهای تجسمی شامل رشته‌های نقاشی، گرافیک عکس و خوشنویسی برگزار می‌شود .
سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: فعالیت‌های جنبی شامل کارگاه‌های نقاشی، کارگاه نماز، کارگاه خوشنویسی، محافل انس با قرآن کریم، محافل شب‌شعر، نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات، یادواره شهدای قرآنی استان و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای حوزه قرآن و عترت برگزار می‌شود .
وی در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره یادآور شد: ترویج و تبلیغ قرآن و عترت در حوزه‌های مختلف، معرفی دستاوردهای و توانمندهای علوم قرآنی استان، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی، برقراری ارتباط با سایر حوزه‌های استانی فعال در این حوزه، تقویت و توسعه تعاملات و هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی استان، جریان سازی قرآنی در بین اقشار مختلف مردم از اهداف برگزاری این هفته در استان است .
ایدی در پایان به ارسال بیش از ۶۵۰ اثر به دبیرخانه این هفته اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه دستاوردهای فعالیت‌های قرآنی امروز شنبه ۱۰ تیرماه سال جاری همزمان با آزادسازی مهران، در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی افتتاح شد.
captcha