ترویج فرهنگ زکات باعث کاهش فقر جامعه می‌شود
کد خبر: 3611365
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

ترویج فرهنگ زکات باعث کاهش فقر جامعه می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگران رهبری گفت: ترویج و فرهنگ‌سازی زکات می‌تواند در کاهش فقر جامعه مؤثر باشد و به رشد، توسعه و آبادانی و عمران کشور کمک کند و به عنوان یک سرمایه اجتماعی در ایجاد وحدت در زمینه کمک به نیازمندان بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد کردستان، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگران رهبری امروز، 29 خردادماه در نشست تخصصی زکات فطریه و مال التجاره کردستان برگزار شد، با بیان اینکه  محرومان صداهای خاموش جامعه هستند، اظهار کرد: کمیته امداد مرکز خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه است که این کار دارای یک ارزش مادی و معنوی بالایی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند سهم فقرا را در زکات قرار داده است، افزود: پرداخت زکات سبب ایجاد اخوت، برادری، محبت و الفت میان مسلمانان می شود و باعث تقویت اعتقادات دینی و معنوی و از بین بردن بخالت و افزایش سخاوت خواهد شد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه زکات یک تعاون، همکاری و کمک است، اعلام کرد: ترویج و فرهنگ سازی زکات می تواند در کاهش فقر جامعه موثر باشد و به رشد، توسعه و آبادانی و عمران کشور کمک کند  و به عنوان یک سرمایه اجتماعی در ایجاد وحدت در زمینه کمک به نیازمندان بهره برداری شود.

در ادامه جلسه ماموستاسیدمحمد سعید حسینی، امام جمعه موقت سنندج و عضو شورای افتای استان با بیان اینکه  کمیته امداد تنها ارگانی که به طور مستقیم در خدمت محرومان جامعه است، عنوان کرد: در جهت همراهی  با این نهاد به عنوان  متولی امور محرومان آمادگی  هرگونه همکاری را داریم .

وی با اشاره به اینکه توزیع زکات جمع آوری شده باید به درستی انجام شود، افزود: توزیع زکات جمع آوری شده باید در میان افراد مستحق همان محل جمع آوری باشد و انتقال آن به مکانی دیگر حرام است.

در ادامه جلسه ماموستا سید احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج و عضو شورای افتاء استان عنوان کرد: کمیته امداد کردستان در بحث جمع آوری و هزینه کرد زکات موفق عمل کرده است و روحانیون و علما استان همکاری خوبی در این زمینه دارند.

وی ضمن بیان اینکه  خدمات کمیته امداد به نیازمندان استان بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت:  حمایت از مظلومان و اقشار ضعیف جامعه همواره از سفارشات و  تاکیدات بزرگان دین بوده است

ماموستا حسینی ضمن بیان اینکه بحث زکات در ۳۲ آیه قرآن کریم اشاره شده است، یادآور شد: زکات یکی از پایه ها و ارکان اصلی دین اسلام است و به عنوان یکی از واجبات دینی به آن  تاکید شده است.

captcha