برگزاری همایش نظام سلامت در اسلام با تأکید بر آموزه‌های رضوی
کد خبر: 3591222
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
در مشهد صورت گرفت؛

برگزاری همایش نظام سلامت در اسلام با تأکید بر آموزه‌های رضوی

گروه اجتماعی: همایش نظام سلامت در اسلام با تأکید بر آموزه‌های رضوی صبح امروز در مشهد آغاز به کار کرد و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش نظام سلامت در اسلام با تأکید بر آموزه‌های رضوی با حضور دکتر محمود خدادوست، مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از صبح امروز، 30 فروردین‌ماه در مشهد آغاز شده و تا فردا ادامه می‌یابد.
حجت‌الاسلام مهدی ابراهیمی، دبیرعلمی همایش نظام سلامت در اسلام در این همایش، هدف از برگزاری این همایش را تضارب آرا بر مبنای تئوریک و فکری در بحث سلامت به‌ویژه با تکیه بر مباحث دینی عنوان کرد و گفت: در این همایش هدف، دریافت یک نتیجه واحد نیست بلکه دست‌اندرکاران این همایش به دنبال القای تفکر صحیح در جامعه هستند تا بتوانیم مطالب غیر واقعی را در این زمینه خارج کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اینکه بهره‌مندی بیشتر از معارف و آموزه‌های طبی و سلامت بخش اسلام و تبیین روش‌شناسی، از جمله اهداف برگزاری این همایش است، عنوان کرد: بررسی و نقد آثار مکتوب و دیدگاه‌های موجود، همچنین آسیب‌شناسی و نگاه نقادانه به برداشت‌های مطرح در آموزه‌های طبی اسلام در مشهد را می‌توان از دیگر اهداف این همایش نام برد.
دبیر علمی همایش با اشاره به اینکه ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش فرستاده شده است، عنوان کرد: تعدادی از اندیشمندان به صورت ویژه مقالاتی را به این همایش ارائه داده‌اند که در مدت زمان برگزاری، ارائه خواهد شد.
همچنین در این همایش، پیام سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرائت شد.
گزاره‌های دینی و گستره نظام سلامت، روش شناسی گزاره‌های طبی در اسلام، آسیب شناسی روشی و محتوایی مطالعات طب و دین، از جمله محورهای این همایش است.
بر اساس این گزارش، ارائه مقالات نفرات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های روز نخست این همایش است.
یادآور می‌شود، دومین روز این همایش با برگزاری پنل‌های تخصصی در مشهد برگزار می‌شود و در نهایت ظهر فردا به کار خود پایان می‌دهد.
captcha