پوشش خبری جنایت داعش در رادیو قرآن مصر
کد خبر: 3588616
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

پوشش خبری جنایت داعش در رادیو قرآن مصر

گروه بین‌الملل: رادیو قرآن مصر دیروز، 20 فروردین‌ماه، پس از انفجار‌های تروریستی در دو کلیسای این کشور، برنامه‌های خود را قطع کرد و به پوشش خبری این حوادث پرداخت.

پوشش خبری جنایت داعش در رادیو قرآن مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری elwehda.com، رادیو قرآن مصر دیروز برای نخستین‌بار در تاریخ این رسانه حوادث تروریستی در کلیساهای این کشور را پوشش داد و پس از وقوع انفجار در دو کلیسای «مارجرجس» در «طنطا» و «المرقسیه» در «اسکندریه» برنامه‌های خود را قطع کرد و اخبار مربوط به این حوادث را روی آنتن برد.
نادیه مبروک، رئیس بخش رادیویی مصر، پس از انفجار دو کلیسای این کشور، رؤسای شبکه‌های رادیویی مختلف از جمله رادیو قرآن را به تغییر جدول برنامه‌ها و پخش مستقیم این حوادث ملزم کرد.
وی گفت: این همان نقش قرآن در مقابله با افکار و اندیشه‌های افراط‌گرایانه است.
پس از ابلاغیه نادیه مبروک، رادیو قرآن مصر با ارتباط تلفنی با مسئولان ذی‌ربط، آمار و گزارش‌هایی درباره تعداد قربانیان حادثه کلیسای مارجرجس و المرقسیه و وضعیت مجروحان این حوادث پخش کرد.
یادآور می‌شود، دیروز دو حادثه تروریستی در کلیساهای مصر به وقوع پیوست که داعش مسئولیت آن را پذیرفت.
حادثه نخست ظهر دیروز با انفجار بمب در کلیسای «مارجرجس» شهر طنطا واقع در استان «غربیه» مصر و ساعاتی بعد انفجار دیگری مقابل کلیسای «المرقسیه» در شهر اسکندریه روی داد كه ده‌ها کشته و مجروح بر جا گذاشت.
captcha