كمتر از 2 درصد موقوفات كشور قرآنی هستند/ تشكیل انجمن یاوران وقف قرآنی در سال جاری
کد خبر: 3587073
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
شرفخانی در گفت‌وگو با ایكنا:

كمتر از 2 درصد موقوفات كشور قرآنی هستند/ تشكیل انجمن یاوران وقف قرآنی در سال جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف كشور با بیان اینكه كمترین میزان موقوفات كشور، قرآنی هستند، گفت: متأسفانه كمتر از 2 درصد موقوفات كشور قرآنی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به تعداد بسیار كم موقوفات قرآنی در استان فارس گفت: متأسفانه در كل كشور تعداد موقوفات قرآنی كمترین تعداد موقوفات هستند و كمتر از 2 درصد موقوفات ما قرآنی هستند.

بخش عمده‌ای از موقوفات قرآنی، انتفاعی هستند

وی افزود: درآمد موقوفات قرآنی كنونی ما بسیار پایین بوده و بخش عمده‌ای از آنان انتفاعی هستند یعنی درآمدی ندارند و تنها مكانی برای احداث دارالقرآن وقف شده است كه آن هم برای حفظ و نگهداری نیاز به هزینه دارد.

شرفخانی با بیان اینكه در این راستا از سال گذشته یكی از برنامه‌های سالانه ما بحث ایجاد موقوفات قرآنی است، گفت: برای این كار امسال ابلاغ شده كه انجمن یاوران وقف قرآنی با حضور فعالان قرآنی و همچنین علاقه‌مندان به عرصه قرآن در كشور تشكیل شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد وقف قرآنی اعم از وقف فردی و یا وقف گروهی و جمعی قرآنی استفاده كنیم.

اهمیت استفاده از ظرفیت مردمی جهت ایجاد موقوفات قرآنی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ادامه داد: اگر بخواهیم در كل كشور موقوفات قرآنی در شأن قرآن افزایش دهیم و شاهد موقوفات جدید قرآنی باشیم باید از ظرفیت مردمی كه همان انجمن یاوران وقف قرآنی است، استفاده كنیم.

وی در پایان این نكته را یادآور شد كه یكی از موضوعات برنامه‌های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در سال جدید ایجاد وقف قرآنی در سراسر كشور است.

captcha