ارسال 460 اثر از هنرمندان جهان به جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»
کد خبر: 3581272
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

ارسال 460 اثر از هنرمندان جهان به جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»

گروه فرهنگی: مدیرکل اداره اوقاف و امور استان کردستان از ارسال 460 اثر از 58 هنرمند جهان به بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اداره اوقاف و امور استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» برای دومین سال پیاپی اواخر فروردین ماه به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» در رشته‌های کاریکاتور، نقاشی و تصویرسازی برگزار می‌شود، افزود: فراخوان این جشنواره هفته وقف اعلام شد و تا پایان بهمن ماه فرصت ارسال آثار به این جشنواره بود.

 مدیرکل اداره اوقاف و امور استان کردستان با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار بخش بین‌الملل به این جشنواره اضافه شد، بیان کرد: 460 اثر از 58 هنرمند 30کشور جهان به بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» استان ارسال شد.

وی با اشاره به ارسال 452 اثر از 310 هنرمند کشور به بخش ملی این جشنواره بیان کرد: در رشته کاریکاتور 160 اثر از 60 هنرمند، تصویرسازی 70 اثر از 30 هنرمند، نقاشی 22 اثر از 20 هنرمند و در بخش کودک 200 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی ادامه داد: این جشنواره در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف با محورهای نقد بر موقوفه خواری، وقف خرد، وقف مشارکتی، وقف درمانی، وقف و ازدواج، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و پیشرفت علم وق و قرآن برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: به دلیل موفقیت چشم‌گیر جوانان کردستان در دوره‌های قبلی پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» این استان به عنوان میزبان جشنواره انتخاب شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور استان کردستان یادآور شد: به زودی اسامی داوران این جشنواره که از اساتید برجسته کشوری هستند، اعلام خواهد شد.

captcha