پاسخگویی تلفنی به ۱۵ هزار سؤال دینی
کد خبر: 3578436
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

پاسخگویی تلفنی به ۱۵ هزار سؤال دینی

گروه اجتماعی: مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب و روحانیون قزوینی تا کنون برای پاسخ به سؤالات و شبهات اعتقادی اقشار مختلف مردم، به‌ویژه جوانان و نوجوانان فعالیت قابل‌توجهی داشتند.

حجت‌الاسلام علی ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: دین اسلام به پاسخگویی به شبهات اهمیت می‌دهد و در این عرصه نیاز است که روحانیون و مبلغین به‌خوبی پاسخ شبهات سؤالات مردم را بدهند.
وی افزود: دین اسلام همیشه با دلیل عقلی و استدلال پیشرفت کرده است و مسلمان باید با دید باز و بدون تعصب، به شبهات پاسخ دهد، ما نیز مدام بر پرورش و سلامت جسمی جوانان تأکید می‌کنیم، درحالی‌که پرداختن به‌سلامت فکری جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.
مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: امروز نسل نوجوان و جوان تشنه پاسخ به سؤالات و شبهات است و از این روز وظیفه امروزی روحانیون در این عرصه بسیار مهم خواهد بود.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی ادامه داد: اگر شبهه‌ای به ذهن انسان رسید، ولو اینکه کسی درجایی مطرح نماید، باید برای پاسخ آن تلاش کرد و نباید اجازه داد شبهه در ذهن انسان بدون پاسخ بماند.
وی از پاسخگویی به ۷ هزار سؤال و شبهه دانش آموزان مدارس استان قزوین (دخترانه –پسرانه) به‌صورت کتبی خبر داد و گفت: کارشناسان مرکز پاسخگویی با حضور در مدارس استان، توانسته‌اند به ۷ هزار سؤال کتبی دانش آموزان و همچنین به ۱۵ هزار سؤال تلفنی پاسخ دهند که تلاش‌ها باید همچنین در این عرصه تداوم داشته باشد.
مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حوزه علمیه قزوین از برگزاری 2 هزار و 476 جلسه توسط روحانیون این مرکز در مدارس استان و همچنین برگزاری 56 جلسه آموزشی برای خانواده‌ها در این مرکز نیز خبر داد.
منبع: خبرگزاری حوزه
captcha