تشریح برنامه‌های قرآنی دارالقرآن مرکزی منطقه 16 تهران
کد خبر: 3574079
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

تشریح برنامه‌های قرآنی دارالقرآن مرکزی منطقه 16 تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: ‌برنامه‌های قرآنی دارالقرآن مرکزی منطقه 16 تهران تشریح شد.

برنامه‌های قرآنی دارالقرآن مرکزی منطقه 16 تهران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حمید مختاری، مدیر دارالقرآن مرکزی منطقه 16 تهران به تشریح برنامه‌های قرآنی این دارالقرآن پرداخت و گفت: برنامه‌های دارالقرآن در پنج شاخه اصلی در سطح منطقه پیگیری می‌شود.
مدیر دارالقرآن مرکزی منطقه 16 تهران اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی دارالقرآن حول پنج شاخه اصلی روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر،‌ تجوید و تربیت مربی اجرا می‌شود که قرآنیانی فراوانی در این رشته‌ها مشغول به آموزش هستند.
مختاری در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های تفسیر این دارالقرآن تصریح کرد: دو برنامه تفسیری را در سطح منطقه پیگیری می‌کنیم که برنامه اول، تفسیر محلی نام دارد به این صورت که در هر محله از سطح منطقه، به صورت یک هفته در میان یکی از مساجد منطقه میزبان جلسه تفسیر قرآن است.
مدیر دارالقرآن مرکزی منطقه 16 تهران در ادامه افزود: همچنین، در زمینه تفسیر قرآن کریم برنامه دیگری را تدارک دیده‌ایم که به صورت واحد از هفته آتی زیر نظر آیت‌الله واحدی به صورت دوهفته یکبار در مسجد سیدالشهدا(ع) منطقه 16 برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی این دارالقرآن نیز بیان کرد: با برگزاری دوره‌های تربیت مربی در دارالقرآن، نیروهای قرآنی را برای برگزاری جلسات قرآنی به ویژه جلسات قرآنی محلات آماده و تربیت می‌کنیم.
مدیر دارالقرآن مرکزی منطقه 16 تهران اظهار کرد: همچنین، کلاس‌های مختلفی در رشته‌‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن کریم نیز در سطح منطقه در حال برگزاری است که طی روزهای مختلف هفته با حضور قرآن‌آموزان اجرایی می‌شود.
مختاری تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در سطح گسترده‌تری نسبت به سال جاری در منطقه 16 هستیم که یکی از این برنامه‌ها، مراسم معنوی اعتکاف است که در حال برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم در سال آتی هستیم.  

captcha