لذت‌های دنیوی موجب دور شدن از رحمت الهی می شود
کد خبر: 3572429
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
حجت‌الاسلام قبله ای:

لذت‌های دنیوی موجب دور شدن از رحمت الهی می شود

گروه اجتماعی: یک مدرس دانشگاه بیان کرد: غفلت از معنویات و فاصله گرفتن از روحیات الهی در جوامع غربی نشانه دور گشتن از نعمات و رحمت‌های الهی است.

حجت‌الاسلام ابراهیم قبله‌ای مدرس دانشگاه در گف‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی گفت: سرگرمی ملت‌ها و دولت‌های غربی به عوامل و جذبه‌های مختلف دنیایی نه تنها نشانگر قدرت و نعمت الهی نبوده بلکه بیانگر فواصل موجود در این جوامع از رحمت‌های خداوندی است.
وی ادامه داد: فاصله گرفتن از رحمت خداوند خود مصیبت‌هایی را در بر دارد که امروزه مصداقش در جوامع غربی با عنوان قتل نفس قابل مشاهده است چراکه مردم این جوامع با غرق شدن در لذت‌های دنیوی و در نتیجه به انتها رسیدن در این لذت‌ها دست به خودکشی می‌زنند.
حجت الاسلام قبله ای تاکید کرد: رویت نعمت‌های الهی نیازمند آن است که زاویه دید انسان به نقطه حقیقی خود برسد و انسان توان درک واقعیت‌ها و رحمت‌های خداوندی را به دست آورد.
وی افزود: جامعه استکبار و در راس آنان، آمریکا خواهان آن است که با القای مفهوم شکست، به جوامع مسلمان و به‌خصوص مردم ایران اسلامی عزت نفس و باور‌های آنان را سست نماید.
وی عنوان کرد: دشمن قصد دارد امنیت فکری را از مردم ما ربوده، به فرهنگ و باور شکست‌خورده خویش نزدیک کند و به همین سبب راه تبلیغات و تهاجم فرهنگی و اعتقادی را در پیش گرفته است.
 

captcha