10 قرآن نفیس کتابخانه‌های ترکیه آماده چاپ در ایران
کد خبر: 3567917
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
بیگ‌باباپور خبر داد:

10 قرآن نفیس کتابخانه‌های ترکیه آماده چاپ در ایران

گروه ادب: عضو شورای علمی بنیاد شکوهی گفت: 10 قرآن نفیس از کتابخانه‌های ترکیه آماده چاپ در ایران است و با حامی مناسب به چاپ خواهد رسید.

یوسف بیگ‌باباپور، عضو شورای علمی بنیاد شکوهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: اخیراً نسخه دیجیتال(اسکن) 10 قرآن نفیس از کتابخانه‌های ترکیه را گرفته‌ایم تا چاپ کنیم. این قرآن‌ها دارای نفاست بالایی از نظر خط و تذهیب هستند و می‌تواند مورد توجه مجموعه‌داران و محققان قرار گیرد.
وی افزود: اغلب این قرآن‌ها به خط اساتید بزرگ ترکیه بوده و مربوط به قرن‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم هستند و در میان آنها خط خطاطان ایرانی و ترکیه‌ای نیز دیده می‌شود. این قرآن‌ها هم از لحاظ خط شناسی و هم هنری بی‌نظیر هستند، همچنین ترجمه آنها می‌تواند مورد توجه و پژوهش لغت‌شناسان قرار گیرد و از این نظر حائز اهمیت است.
بیگ‌باباپور در ادامه عنوان کرد: در صورتی که این قرآن‌ها چاپ شود، مورد توجه هنرمندان، خطاطان، تذهیب‌کاران، محققان و لغت‌شناسان قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر اقدام مهم در راستای شناسایی هویت اسلامی است و انتشار یک قرآن به معنی انتشار یک شناسنامه برای اسلام به شمار می‌رود.
عضو شورای علمی بنیاد شکوهی تصریح کرد: این قرآن‌ها هنوز در کشور ترکیه چاپ نشده‌اند و انتخاب آنها نیز بیشتر براساس خط، تذهیب، ترجمه و خطاط آنها صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در صورتی که حامی خوبی برای این کار پیدا کنیم، آنها را به چاپ می‌رسانیم، البته در این زمینه درخواست‌هایی را به برخی از مراکز و سازمان‌ها از جمله مرکز طبع و نشر قرآن ارسال کرده‌ایم که امیدواریم توافقات لازم انجام شود.
captcha