درخشش نوجوانان قزوینی در مسابقات نیمه‌نهایی «شوق تلاوت» کشور
کد خبر: 3565701
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
افتخاری دیگر برای دارالمؤمنین؛

درخشش نوجوانان قزوینی در مسابقات نیمه‌نهایی «شوق تلاوت» کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول (ص) قزوین، با بیان اینکه نتایج مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت اعلام شد، گفت: این مسابقات که برای دومین بار در کشور برگزار شد، با درخشش نوجوانان قزوینی روبرو شد.

سلیمان بهاری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول (ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: نتایج مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» در حالی در کیش اعلام شد که با درخشش نوجوانان قزوینی همراه بود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه‌الرسول (ص) قزوین افزود: غلام‌رضا شاه‌ميوه، مهدي قره‌‌شيخ‌لو و هاشم روغني، سه استاد برجسته قرآن کريم امر قضاوت و داوري اين رقابت‌ها را بر عهده داشتند که در نهايت و بعد از انجام اين رقابت‌ها که براساس سبک‌های چهارگانه اساتيد برجسته مصري «مصطفي اسماعيل»، «شحات انور»، «عبدالباسط» و «منشاوی» تعیین‌شده بود، نفرات برتر انتخاب شدند.

وی با تبریک انتخاب 7 قاری نوجوان قزوینی در این مسابقات گفت: از میان ٧١ قاري نوجوان شرکت‌کننده در این مرحله از مسابقات، محمدمهدی بهاری در سبک «مصطفي اسماعيل» نفر اول، محمدباقر حق‌شناس از قزوین سبک«منشاوی» نفر سوم و محمد آقاجانی در سبک «شحات انور» از موسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول(ص) در قزوین توانستند نفرات برگزیده این مسابقات باشند.

بهاری ادامه داد: همچنین 4 عضو دیگر این موسسه نیز توانستند مجوز ورود برای حضور در مسابقات نهایی را که اسفندماه در کربلا برگزار خواهد شد را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه 20 نفر از قاریان برگزیده نوجوان در این مسابقات به کربلا اعزام می‌شوند گفت: نفرات برتری که در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند، برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» به کربلا اعزام می‌شوند و به میزبانی دارالقرآن حرم حضرت ابوالفضل(ع) با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی تأکید کرد: این رقابت‌ها با هدف ایجاد رقابت سالم بین نخبگان نوجوان در سطح داخلی و بین‌المللی، ترغیب و تشویق نخبگان قرآنی، ارتقاء سطح تلاوت قرآن آموزان، کسب تجربه در سطح بین‌المللی و ارزیابی سطح آموزشی نخبگان برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول (ص) قزوین در پایان عنوان کرد: شوق تلاوت حرکتی نوین در راستای طرح ملی تلاوت قرآن کریم، به‌منظور آمادگی نوجوانان قاری در سطح ملی و بین‌المللی و کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان پسر ۸ تا ۱۴ سال است.

به گزارش ایکنا، طرح ملي تلاوت با حمايت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.

خبرنگار، رقیه ملاحسنی

captcha