برنامه‌های ستاد دهه فجر استان مرکزی تشریح شد
کد خبر: 3565090
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

برنامه‌های ستاد دهه فجر استان مرکزی تشریح شد

گروه اجتماعی: در نشست دبیران کمیته‌های 23گانه ستاد دهه فجر استان مرکزی برنامه‌های این ستاد در ایام‌الله فجر امسال تشریح شد.

به گزارش خبرگزای بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، دوم بهمن‌ماه، در نشست دبیران کمیته‌های 23گانه ستاد دهه فجر استان که به میزبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: بیش از 300 برنامه قرآنی در ایام‌الله فجر اجرایی خواهد شد که افتتاح خانه‌های قرآنی شهری، رونمایی از قرآن، افتتاح ساختمان قرآنی در زرندیه به ارزش 550 میلیون تومان از جمله این برنامه‌هاست.
دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی ادامه داد: برنامه‌های قرآنی این کمیته در دهه ‌فجر از فردا، سوم بهمن کار خود را آغاز می‌کند و تقریباً تا پایان بهمن ادامه دارد، اجرای برنامه ‌قرآنی دراین ایام به جز برنامه‌های روزانه دارالقرآن است.
به گزارش ایکنا؛ محمد رضایی، دبیر کمیته کارگری استان نیز در این جلسه گفت: 600 برنامه به همت بسیج کارگری استان مرکزی برگزار می‌شود، بازدید از جامعه معلولین خیرآباد، بیماران، برگزاری دوره مهارت افزایی زندگی، حضور در مراسم عبادی–سیاسی جمعه با لباس متحدالشکل از جمله این برنامه‌هاست.
به گزارش ایکنا؛ علیرضا سیفوری، کارشناس پیگیری اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی از اجرای 310 برنامه فرهنگی و ورزشی خبر داد و افزود: از این تعداد 89 برنامه ویژه در حوزه فرهنگی و قرآنی انجام می‌شود.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام مجید احمدی، دبیر هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی–مردمی استان به برگزاری 184 عنوان برنامه در دهه فجر اشاره کرد و گفت: ما از تمام ظرفیت‌های هیئات مذهبی برای هر چه  باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر استفاده می‌کنیم.
به گزارش ایکنا؛ ابوالفضل حسینی، دبیر کمیته کانون‌های فرهنگی–هنری مساجد استان نیز در این جلسه تصریح کرد: این نهاد 300 عنوان برنامه را در دستور کار خود قرار داده است که یکی از مهمترین طرح‌ها اجرای مسابقه تلاوت و مسابقه ملی پژوهش با محوریت امام حسن عسگری(ع) است.
به گزارش ایکنا؛ علی شیرخانی، دبیر کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه فجر نیز در این جلسه اظهار کرد: اجرای سرود با حضور 1357 نفر از دانش‌آموزان، رونمایی از کتاب، اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح مدارس استان از جمله برنامه‌های کمیته تحت نظارت آموزش‌وپرورش است.
وی ادامه داد: با توجه به اتفاق رخ داده در پلاسکو نباید رشادت و از خود گذشتگی آتش‌نشانان فداکار را از یاد برد، دهه فجر یکی از فرصت‌هایی است که می‌توانیم با اهدای شاخه گل از این عزیزان یاد کنیم.
به گزارش ایکنا؛ مسلم احمدلو، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر نیز در ین جلسه اضافه کرد: 100 برنامه فرهنگی در تمام مراکز تحت پوشش کانون پرورش فکری استان اجرا می‌شود.
به گزارش ایکنا؛ قاسم عسگری، دبیر کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر از اجرای 102 برنامه توسط این کمیته خبر داد و گفت: بخشی از برنامه‌ها به افتتاح پروژه عمرانی، اشتغازایی، سبد کالا، بازدید از خانواده شهدا و تهیه جهیزیه مربوط می‌شود.
captcha