گرامیداشت «چهارشنبه سیاه» در اهواز
کد خبر: 3563068
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

گرامیداشت «چهارشنبه سیاه» در اهواز

گروه سیاست و اقتصاد: مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد 27 دی(چهارشنبه سیاه) روز حماسه مردم اهواز فردا 27 دی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد 27 دی(چهارشنبه سیاه) روز حماسه مردم اهواز فردا 27 دی برگزار می شود.

این مراسم ساعت 9 فردا در حسینیه اعظم اهواز برگزار می شود.

به گزارش ایکنای خوزستان، درست يك روز پس از خروج‌ شاه، نظاميان در اهواز فاجعه آفريدند. آنها كه با فرار شاه كاخ آمال و آروزهاي خود را به باد رفته مي‌ديدند با خروج از پادگان‌ها و حمله مسلحانه با تانك و ادوات زرهي، شهر و مردم بي‌دفاع را به خاك و خون كشيدند.

پيش از ظهر روز چهارشنبه 27 دي ماه 1357، نظاميان در خيابان‌هاي اصلي اهواز به تظاهرات و حمايت از شاه پرداختند. تيراندازي‌هاي نظاميان به سوي مردم آغاز شد و ده‌ها نفر كشته و زخمي شدند. تيراندازي در خيابان‌هاي نادري، پهلوي، سي‌متري و رضاشاه ادامه داشت. نظاميان به حسينيه اعظم و دانشگاه‌ جندي‌شاپور هجوم آوردند و زخميان زيادي به بيمارستان‌ها و مراكز درماني منتقل شدند. صداي تيراندازي در خيابان‌هاي اهواز بلند بود؛ نظاميان خواستار بازگشت شاه بودند.

از ساعت 10 صبح چهارشنبه، تانك‌ها وارد خيابان‌ها شده و مغازه‌ها و اتومبيل‌ها را به آتش كشيدند. هجوم وحشيانه نظاميان طرفدار شاه خائن تلفات بسياري به همراه داشت. حادثه خونين چهارشنبه 27 دي‌ماه 1357 در اهواز بيش از صدنفر كشته و زخمي بر جاي گذاشت. زد و خوردها در اهواز در اين روز 22 كشته و حدود 80 مجروح داشت.

captcha